Hospodárske noviny prejdú 29. mája grafickými a obsahovými zmenami. Po novom sa budú členiť na dve časti. Podľa šéfredaktora denníka Petra Vavra chcú jasne odlíšiť, že okrem aktuálnych ekonomických informácií má denník aj pridanú hodnotu – príspevky, ktoré presahujú rámec agentúrnych, oficiálnych či webových informácií, a prináša príbehy, analýzy, rozhovory, súvislosti. "Jednoducho pridanú hodnotu z toho, čo sa odohráva na domácom a svetovom trhu, sprostredkovanú cez ekonomickú optiku. Nechceme a nebudeme preferovať informácie v podobe, ktoré môžu ľudia bezplatne získať z akýchkoľvek iných zdrojov," tvrdí Peter Vavro.
Podľa Vavra v HN neplánujú revolučnú zmenu, ale reflektujú istý vývin, evolúciu. "Zmena v Hospodárskych novinách nesúvisí s tým, že chceme meniť cieľovú skupinu. Zámerom je už existujúcu skupinu rozšíriť s dôrazom na podnikateľov, živnostníkov, súkromných či štátnych manažérov," tvrdí.
Hospodárske noviny vydáva Ecopress. Do jeho portfólia patria aj Stratégie.
Prečo a ako sa Hospodárske noviny zmenia? Prečítajte si kompletný rozhovor s Petrom Vavrom na HNonline.sk alebo v najnovších Stratégiách.
Nové Hospodárske noviny od 29. mája
• zmení sa štruktúra, grafika aj logo
• noviny sa rozčlenia na dve sekcie: aktuálnu ekonomicko-spravodajskú a ekonomicko-publicistickú nazvanú HN plus
• spravodajská sekcia bude obsahovať: aktuálne informácie s ťažiskom na ekonomiku, firmy a financie, domáce a zahraničné udalosti
• sekcia HN + bude obsahovať: ekonomickú publicistiku, komentáre s ťažiskom na ekonomiku, odborné a špecializované prílohy
• Prvé dve strany HN + budú každý deň postavené na rozhovoroch s kľúčovými ľuďmi biznisu a ich profiloch, reportážach z firiem a o firmách, exkluzívnych prieskumoch a trendoch v podnikaní, či sektorových analýzach a rebríčkoch.
• Názory a analýzy sa rozšíria každý deň o jednu stranu, ktorá bude viazaná na analýzy z domáceho a zo zahraničného expertného prostredia, doplnené o exkluzívnu spoluprácu s Financial Times, Project Syndicate alebo New York Times Syndicate. Pribudnú pravidelné stĺpčeky majiteľov a topmanažérov firiem, pôsobiacich na Slovensku, pod hlavičkou Tak to vidím ja a priestor na aktuálne ohlasy čitateľov a monitoring zahraničnej ekonomickej tlače. Odborné prílohy (Podnikanie, Poradca, Investor, Moja kariéra) sa rozšíria a budú sa striedať so špecializovanými prílohami ako Reality, Autospektrum, či Investície do regiónov. Budú vychádzať v týždennej periodicite od pondelka do štvrtka, profilované na aktuálnu publicistiku a praktické informácie
• projekty Nájdite si prácu s HN a Nájdite si biznis s HN sa začlenia do novej rubriky HNlife, kde sa budú dopĺňať s voľnočasovými informáciami (automoto, dizajn, životný štýl, dizajn prezentácie konferenčných aktivít vydavateľstva Ecopress)
• Pribudne nová denná rubrika HNlife venovaná voľnočasovým aktivitám, bývaniu, trendom v dizajne, modernom umení, biznisu v športe a pod. • Publicistická príloha Víkend v piatok zostáva a rozšíri sa, rovnako zostáva exkluzívny lifestylový časopis Prečo nie?!
• redizajnované noviny vyjdú prvýkrát 29. mája. Predchádzať tomu bude 28. mája mimoriadny galavečer pre zamestnancov vydavateľstva Ecopress, a pozvaných hostí z biznisu a verejného života, kde sa nové HN v premiére odprezentujú
Zdroj: Ivan Krasko