Million Second Quiz
StoryEditor

FremantleMedia kúpila pre Slovensko práva na novú súťaž

04.10.2013, 13:00
Spoločnosť, ktorá na náš trh dostala 5 proti 5 a Heslo za milión, získala produkčné práva na nový formát. Vysielal sa aj v Amerike.

Spoločnosť FremantleMedia, ktorá predáva formáty ako SuperStar či Got Talent, má pre Slovensko novinku. Pre náš trh kúpila produkčné práva na súťaž Million Second Quiz. Uvádza Broadcast.

Million Second Quiz je novú vedomostná šou. Súťažiaci ju hrajú nepretržite 12 dní cez deň aj v noci. Súperi sa ich snažia z hry vyradiť a zaujať ich miesto. Do finále sa dostanú tí, čo vydržia najldhšie. Distribútor sľubuje vysokú mieru interaktivity: televízni diváci môžu v reálnom čase hrať tiež a majú šancu dostať sa až do televízneho štúdia.

Vlastnú verziu nedávno priniesla aj americká NBC. Moderoval ju Ryan Seacrest, známy zo šou American Idol, a vysielala sa denne v priamom prenose. Televízia sľúbila najvyšiu výhru v histórii game-show a víťazovi napokon dala 2,6 milióna dolárov. "Formát môže fungovať, či už pôjde o športový kvíz na brazílskej pláži alebo 90-minútovú nemeckú šou, zameranú na príbehy súťažiacich a psychologický súboj," povedal pre Broadcast šéf produkčnej spoločnosti, ktorá vyrábala americkú verziu, Stephen Lambert.

Na NBC mal Million Second Quiz vo finále podľa dát Nielsen sledovanosť 1,3 % v cieľovej skupine 18-49. Ostatné časti sa pohybovali okolo 1 %, čo bol výkon okolo bežných priemerov NBC mimo silnej sezóny.

Práva na formát vlastní spoločnosť All3media International, známa zo Slovenska napríklad vďaka šou RTVS Taxík (Cash Cab). FremantleMedia od nej kúpil produkčné práva okrem Slovenska aj pre Holandsko, Poľsko, Chorvátsko, Maďarsko, Mexiko, Česko, Taliansko, Španielsko, Belgicko, Fínsko, Indonéziu, Indiu, Thajsko, Singapur, Vietnam, Kolumbiu, Blízky východ a viaceré ázijské trhy. Okrem toho All3media predala spoločnosti Shine opčné práva pre ďalšie trhy. "Tieto strategické dealy nám poskytujú pevný základ na to, aby sme rozšírili Million Second Quiz po celom svete a poslužia ako odrazový mostík, aby sa formát stal jednou z najvzrušujúcejších nových značiek TV zábavy," povedal pre Broadcast commercial director All3Media International Neil Bailey.

FremantleMedia v minulosti slovenským staniciam predala viacero game-show formátov: naposledy The Price Is Right (Cena je správna) televízii Joj, predtým Family Feud (5 proti 5) RTVS a v minulosti aj Million Dollar Password (Heslo za milión) Markíze.

http://youtu.be/vL1sa2PRejA

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. júl 2024 05:54