Strategická spolupráca medzi firmami sa sústredí na spoločný výskum a vývoj, rovnako ako na zdieľanie výrobných platforiem pre vybrané produktové kategórie (práčky, chladničky a vstavené kuchynské rúry). Firma na európskom trhu plánujú tiež spoločný postup v oblasti obchodu a marketingu. Okrem toho bude aliancia aktívne hľadať a vytvárať nové príležitosti pre rozvoj ďalších možností spolupráce.
Spoločnosť Panasonic zároveň investuje 10 miliónov eur do nákupu menšinového podielu v Gorenje. Sila spojenia oboch firiem by sa mala opierať o technologickú vyspelosť japonského Panasonicu a znalosť európskeho prostredia a orientáciu na dizajn a inovácie v prípade firmy Gorenje.
Gorenje a Panasonic budú spoločné stretegické partnerstvo uplatňovať v oblastiach výskumu a vývoja, výroby a obchodu a to so zameraním na: Spoločný vývoj novej generácie práčiek pre európsky trh; Výrobu chladničiek značky Panasonic určených pre trhy EÚ, Ruska a Spoločenstvo nezávislých štátov v závodoch Gorenje; Spoločný distribučný potenciál vybraných vstavaných spotrebičov značky Panasonic v Európe a výrobu vstavaných kuchynských rúr Gorenje.
Zdroj: red

