Televízna skupina MAC TV, ktorá prevádzkuje Joj, Plus a Wau, chce ďalší kanál. Radu pre vysielanie a retransmisiu požiadala o udelenie licencie na digitálne televízne vysielanie.
Ako vyplýva z materiálu predloženého Rade, nový kanál MAC TV sa má volať Senzi a bude 24-hodinovou nákupnou televíziou. Chce sa zamerať na predaj slovenských a českých CD - svadobné hity, country, ľudovú hudbu, dychovku, folk - čiže "šlágre". Predávať ich bude v nonstop teleshoppingových pásmach. Cez pracovné dni bude štruktúra rovnaká, zložená z blokov ako Senzimix na ráno, Dychovka na dnešný deň a podobne. Cez víkend bude Senzi TV vysielať napríklad svadobnú reláciu alebo hitparádu.
Podobný projekt funguje v susednom Česku. Stanica Šlágr TV vysiela v káblovkách aj cez digitálny terestriál DVB-T a dosahuje dobrú sledovanosť. Prvý májový deň, kedy vstúpila do peoplemetrov, mala podľa DigiZone.cz trhový podiel 1,9 % v 15+ a porazila aj kanály veľkých mediálnych domov: Fandu skupiny CME a Primu Zoom a Primu Love škandinávskej MTG Group. Doterajším rekordom bola pre ňu nedeľa 23. júna, kedy mala podľa DigiZone.cz celodenne 2,3 % a večer 2,8 % v 15+. Prečítajte si rozhovor s majiteľom Šlágr TV.
MAC TV aktuálne obsadzuje približne 20 % slovenského televízneho trhu v skupine 12-54 s televíziou Joj. Plus dosahuje trhový podiel okolo 5 %, Wau oficiálne čísla nezverejňuje. Hudobné šlágre majú potenciál najmä u starších divákov. Potvrdzuje to nielen Šlágr TV, ale aj výsledky tohto typu relácií na iných trhoch. V Nemecku vysiela ľudovú zábavú verejnoprávna ARD.
O čom bude Senzi televízia
(zdroj: projekt predložený Rade pre vysielanie a retransmisiu)
Predstavenie projektu
Základom 24 hodinovej teleshopingovej televízie „Senzi“ je vysielanie hudobných klipov presne vymedzeného hudobného žánru spojené s predajom, telenákupom CD a DVD nosičov konkrétnych interpretov. Obsahom bude teda z prevažnej časti telenákup spojený s vysielaním hudby. V rámci hudby pôjde o žánre, napríklad ľudovú hudbu, dychovku, country, folk a klasické slovenské „repete“ hity tzv. SK/CZ šláger. Práve na nich chce „Senzi televízia“ zakladať.
Veľa divákov sa dnes sťažuje, že v televíziách vidia iba samé násilie, zlo, agresiu, vulgárne reality šou a podobne. Nechceme však divákom dávať nereálny pohľad na svet, chceme im dať možnosť výberu. Divák si chce aj oddýchnuť od rôznych informácií, ktoré zažije počas dňa v práci, rieši komplikované situácie. „Senzi televízia“ je preto dobrou voľbou ako sa odreaguje, popočúva si svoje obľúbené hity, pozrie videoklipy, dozvie sa o typoch na nákup a príde na pozitívne myšlienky.
Pripravovaná „Senzi“ televízia je 24 hodinová teleshopingová televízia s monotypovým contentom.
Teleshopingová televízia, ktorá je jasne cielená a zameraná na predaj konkrétnych hudobných žánrov:
- klasické „repete“ a „svadobné“ hity
- dychovka
- country
- ľudová hudba – folklór
- štylizovaná ľudová hudba – príklad: Senzus
- trampské piesne
- revival music – príklad: ABBA, BEATLES...
- ambientná hudba
- šanzóny v slovenskom jazyku (prerábky známych šanzónov)
- ruské a balkánske prespievané klasiky
Odhadovaná cieľová skupina
primárna cieľová skupina: 40+ (ženy, muži)
sekundárna cieľová skupina: 25-40 (ženy, muži)
- všetci milovníci žánrovej hudby a ľudovej zábavy, ktorým existujúce televízie neposkytujú príslušný content
- všetci, ktorí milovali a všetci, ktorým dnes chýba Repete, Senzi Senzus, Drišľákoviny, Kaviareň Slávia, Anderov rebriňák, Sejdeme se na Vlachovce a pod.
- všetci, ktorí nechcú hľadať obsah, pretože v tomto prípade ide o stávku na istotu
- všetci, ktorí si chcú pri televízii oddýchnuť, nič neriešiť a neprepínať
Charakteristika relácií
Senzimix na ráno – teleshopingové pásmo zamerané na predaj najlepších rezkých pesničiek, ktoré diváka zobudia, a pozitívne ho naladia. V tomto pásme budeme ponúkať iba rezké, rýchlejšie pesničky s pozitívnym ladením aj textom. Je to mix rôznych žánrov. Môžu zaznieť ľudovky, repete hity, svadbovky, country, prerábky. Folk by nemal znieť
Dychovka na dnešný deň - teleshopingové pásmo zamerané na predaj najlepších dychoviek na daný deň. Mal by byť vždy inak poskladaný, čo sa týka dramaturgie
V rámci tohto pásma sa budú ponúkať novinky z dychoviek alebo nové dychovkové kapely
Senzi obed - teleshopingové pásmo zamerané na predaj najlepších piesní s „jedlovou“ tematikou, krčma, svadba, o jedle, pití, z opekačky, z oslavy, zabíjačky
Senzimix - teleshopingové pásmo zamerané na predaj najlepších, najobľúbenejších a najpredávcanejších pesničiek
Zaprášenou country cestou - teleshopingové pásmo zamerané na predaj najlepších country piesní. V rámci pásma budú predstavované novinky v ponuke
Hráme na prianie – moderované teleshopingové pásmo zamerané na priania divákov, čítame z listov ich príbehy, gratulácie a zároveň hráme vybraného interpreta
Živo je tu, živo - teleshopingové pásmo zamerané na predaj nosičov spojené s koncertom predávaných interpretov
Muzikanti, hrajte! - teleshopingové pásmo zamerané na predaj najlepších ľudových piesní z ponuky
Na dobrú noc - teleshopingové pásmo zamerané na predaj nosičov so slaďákmi, a smooth melódiami. Klavírovky typu Richard Cleidermann
Ej dobre je tu! - teleshopingové pásmo zamerané na predaj rezkých pesničiek a megamixov
Lovecká - teleshopingové pásmo zamerané na predaj tých najlepších poľovníckych, rybárskych a iných loveckých CD a DVD
Senziparáda - moderované teleshopingové pásmo zamerané na predaj najúspešnejších nosičov vo všetkých žánroch
Na tej našej svadbe I. - teleshopingové pásmo zamerané na predaj najlepších svadbových pesničiek, zábava, humor aj tanec, odobierkové pesničky, valčík, prvý tanec...
Pri ohni - teleshopingové pásmo zamerané na predaj folkových, trampských, tuláckych pesničiek, gitara, opekanie, gril...
Na tej našej svadbe II. - teleshopingové pásmo zamerané na predaj najlepších svadbových pesničiek, ktoré sa hrajú počas samotnej zábavy
Nedeľná... - teleshopingové pásmo zamerané na predaj najkrajších kostolných pesničiek, z chrámov, zbory, organ
Zdroj: Ivan Krasko