Do nového čiarového kódu sa dá zakódovať identifikačné číslo produktu, dátum minimálnej trvanlivosti a skutočná hmotnosť. Na Slovensku je v pilotnej prevádzke pripravené skenovať GS1 DataBar spotrebné družstvo Jednota Martin. Pokladničný systéme je nastavený tak, aby po dátume minimálnej trvanlivosti neumožnil predaj produktu konečnému spotrebiteľovi. Výrobky označené novým kódom s dátumom minimálnej trvanlivosti zároveň obchodníkovi umožňujú automatické nastavenie zľavy, pred vypršaním spotreby.
Nový čiarový kód s viacerými údajmi môže výrobcom aj obchodníkom poskytnúť aj marketingové informácie. Napr. v Írsku na základe analýzy trhu zistili, že až 94 % spotrebiteľov kontroluje dátum spotreby a až 64 % spotrebiteľov by kúpilo menej čerstvý tovar za nižšiu cenu. Írsko teraz hlási zvýšenie predaja o 7 % len zvýšením dostupnosti produktov, teda reflektovaním výsledkov analýzy. Ako ďalšiu výhodu zástupcovia spoločnosti GS1 Slovakia na dnešnej tlačovej konferencii uviedli možnosť označiť novým kódom aj voľne uložené výrobky ako ovocie a zelenina. Nový kód pomôže pri rozlíšení rôznych druhov jabĺk, ktoré sú možno vizuálne podobné, ale cenovo odlišné, čo na druhej strane obchodníkovi dáva možnosť rozšíriť ponuku produktov.
Na Slovensku tlačí rozšírený kód GS1 DataBas spoločnosť Tauris a to pre výrobky vlastnej značky COOP jednota Slovensko. Kód obsahuje identifikačné číslo produktu, dátum minimálnej trvanlivosti a hmotnosť. Takto označené produkty sú v obchodnej siete COOP jednota od 10. 6. 2013.
Vzhľadom na množstvo údajov v jednom čiarovom kóde je nevyhnutná štandardizovaná dátová štruktúra platná na celom svete.
Zdroj: red

