V utorok 6. augusta 2013 bola uzavretá zmluva na meranie sledovanosti vonkajšej reklamy medzi zadávateľmi BigMedia a euroAWK a realizátormi MEDIARESEARCH a MGE DATA.
MEDIARESEARCH zaisťuje terénny zber dát na vzorke 2000 respondentov. MGE DATA dodáva osvedčenú technológiu Mobitest používanú vo Veľkej Británii, Nemecku, Rakúsku, Poľsku, Holandsku a ďalších krajinách.
Projekt zberu GPS dát je rozfázovaný do 12 etáp a jeho výsledkom sú sekundové dáta o každodennej mobilite. Z podrobných záznamov o trase každého respondenta a databázy plôch sú odvodzované ukazovatele sledovanosti vonkajšej reklamy.
MEDIARESEARCH spoločne s MGE pripraví pre český trh štandardné mediálne ukazovatele typu GRPs, Reach a Frekvencia a pripraví korektné algoritmy pre výpočty týchto ukazovateľov v kampaniach.
Počas augusta 2013 prebehne príprava na terénny zber a v druhej polovici septembra 2013 budú zahájené pravidelné 3-týždňové vlny zberu dát. Meranie postupne prebehne v Prahe, Brne, Ostrave a dvoch vybraných krajských mestách. Výsledky z celého projektu by mali byť k dispozícii zadávateľom v júli 2014.
Zdroj: MEDIARESEARCH