Spoločnosť TNS Slovakia hľadala odpoveď na otázku, kde Slováci hľadajú informácie zo sveta najnovších informačných a digitálnych technológií. Zrealizovala prieskum zameraný na technológie a zdroje informácií o technológiách v spolupráci s vydavateľstvom Digital Visions.
„Pre dve pätiny respondentov je časopis PC Revue najvyhľadávanejším zdrojom informácií o najnovších technológiách medzi odbornými časopismi,“ hovorí Tatiana Böhmerová z TNS. Častejšie si takto vyhľadávajú informácie muži (64 %) ako ženy (36 %). Vyhľadávaným zdrojom informácií o najnovších technológiách sú tiež časopisy Quark či Computer.
Napriek elektronizácii a vyvíjaní aplikácii na prezeranie si obsahu časopisov v mobile sú Slováci aj naďalej verní papierovej forme odborných časopisov o najnovších technológiách. Viac ako polovica respondentov (57 %) uprednostňuje tlačenú verziu pred tou elektronickou (15 %). Tlačené verzie preferujú viac ženy (56 %), elektronickú verziu uprednostňujú takmer dve tretiny mužov.
Pri kúpe IT zariadenia sa najviac Slovákov spolieha na odporúčanie od priateľa (63 %), takmer polovica si nechá poradiť na internete a tretina v odbornom periodiku. Reklama, či už v tlači, na internete alebo televízii, má minimálny vplyv.
Prieskum tiež zistil, že najpoužívanejšou značkou medzi mobilnými zariadeniami je Nokia (39 %), hneď za ňou najsleduje Samsung (32 %), ďalej tiež Asus, Acer a HP. Zatiaľ čo u starších Slovákov nad 50 rokov je stále dominantná jedna značka - Nokia. Mladí ľudia sú používaniu rôznych značiek viac otvorení (vyšši podiel užívateľov majú aj značky Apple, HTC, Sony ale aj Lenovo).
Čo sa smartfónov a aplikácií týka, denne využíva aplikácie až 44 % opýtaných, hlavne mladí ľudia do 29 rokov (40 %), takmer rovnako muži ako aj ženy.
Zdroj: TNS Slovakia

