Digitálne médiá zmenia aj nastavenie redakčnej práce. Tvrdí to konzultačná spoločnosť pre médiá Innovation. Svoju predstavy o redakcii budúcnosti prezentovala na 65. Svetovom novinárskom kongrese v Thajsku (World Newspaper Congress).
"Newsroom a integrácia novinárskej práce je nevyhnutnosť, ak chcú byť médiá konkurencieschopné v digitálnej ére," tvrdí. Organizačná štruktúra a "prežitky" z printových čias sa musia zmeniť. Innovation navrhuje takéto riešenia:
- vytvoriť dva rytmy v newsroome: rýchly a hĺbkový
- "radarové" oddelenie by malo mať na starosti aktuálne spravodajstvo
- "echo" oddelenie pokryje sociálne médiá a SEO
- nevyhnutnosťou je analytické oddelenie a dátová žurnalistika
- pravidlo 1 developer na 5 novinárov
- informácie treba prinášať nielen v písanej, ale tiež obrazovej podobe
- mal by vzniknúť "business superdesk", ktorý v sebe zahrnie marketing, predaj, IT aj development
Zdroj: Ivan Krasko