StoryEditor

Ako má vyzerať redakcia budúcnosti

23.07.2013, 13:00
Nástup digitálnych médií znamená, že starý redakčný systém a prežitky z printu už nebudú fungovať.

Digitálne médiá zmenia aj nastavenie redakčnej práce. Tvrdí to konzultačná spoločnosť pre médiá Innovation. Svoju predstavy o redakcii budúcnosti prezentovala na 65. Svetovom novinárskom kongrese v Thajsku (World Newspaper Congress).

"Newsroom a integrácia novinárskej práce je nevyhnutnosť, ak chcú byť médiá konkurencieschopné v digitálnej ére," tvrdí. Organizačná štruktúra a "prežitky" z printových čias sa musia zmeniť. Innovation navrhuje takéto riešenia:

- vytvoriť dva rytmy v newsroome: rýchly a hĺbkový

- "radarové" oddelenie by malo mať na starosti aktuálne spravodajstvo

- "echo" oddelenie pokryje sociálne médiá a SEO

- nevyhnutnosťou je analytické oddelenie a dátová žurnalistika

- pravidlo 1 developer na 5 novinárov

- informácie treba prinášať nielen v písanej, ale tiež obrazovej podobe

- mal by vzniknúť "business superdesk", ktorý v sebe zahrnie marketing, predaj, IT aj development

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. júl 2025 16:24