StoryEditor

Marketing budúcnosti? Jednoduchý, užitočný a hlavne mobilný

07.10.2013, 14:59
O trendoch v mobilnom biznise a ako možno na mobilných službách zarobiť, bola reč na 4. ročníku konferencie o mobilnom marketingu MMMMXIII.

Ktokoľvek, kto je fanúšikom mobilných technológií, robí s mobilnými službami, alebo to s mobilným biznisom myslí vážne, na tomto podujatí nemal chýbať. „Smartphony sa stali našim komunikátorom, navigátorom, športovým trénerom, sprievodcom, ba aj metaforickým nožíkom, ktorým vyrezávame kade-tade po svete „bol som tu,“ napísal Marián Jaslovský z Mindshare Slovakia tesne pred konferenciou a mal svätú pravdu. Preto je mobilný svet eminentne zaujímavý pre marketing a tiež Hospodárske noviny, ktoré v spolupráci so spoločnosťou mSolutions konferenciu na túto tému organizovali.

 

Nie je dôležitá digitálna identita, ale stopa

Využívanie mobilov v mobilných sieťach generuje bohatšie dáta o ľudskom správaní ako akékoľvek bankové služby, vernostné karty, história kreditných kariet či marketingové výskumy. Uvedomujú si to aj také firmy ako Google, Apple či Nokia a starostlivo tento trend sledujú. Hovoril o tom tiež Tomi Ahonen, svetovo najuznávanejšia autorita v odvetví mobilného marketingu, ktorý na konferencii prednášal prostredníctvom telemostu. Podľa neho sú dáta zo sociálnych médií čiernym zlatom 21. storočia. A firmy, ktoré tieto dáta dolujú, zbierajú a analyzujú, budú v budúcnosti významnejšie a väčšie, ako sú dnes napríklad mobilní operátori. Veď aj šéf WPP, jedného z najväčších komunikačných holdingov sveta, nedávno vyhlásil, že jeho najväčšími konkurentmi už nie sú Publicis či Omnicom, ale Nielsen a GfK. Ahonen na konferencii tiež vysvetlil, že je veľký rozdiel medzi dátami, ktoré hovoria len o našej digitálnej identite a dátami, ktoré sú našou digitálnou stopou. Digitálna identita o nás prezrádza len vek, pohlavie či bydlisko, čo sú ale informácie, ktoré neprezradia to, aké máme skutočné záujmy (možno odlišné od rodovej prirodzenosti), čo často robíme (bez ohľadu na náš vek), kde sa nachádzame (kde skutočne trávime čas počas dňa, nielen doma) a pod. Užitočné informácie pre marketing o nás prezrádzajú práve digitálne stopy, ktoré za sebou zanechávame prostredníctvom sociálnych statusov, like-ov, check-in-ov či mobilných platieb.

Viac sa dočítate v septembrových Stratégiách.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. november 2025 13:02