Agentúra TNS Slovakia zrealizovala v máji tohto roku na vzorke 500 respondentov internetový prieskum, v rámci ktorého zisťovala informácie o nakupovaní v jednotlivých obchodných reťazcoch. Prieskum si kládol otázky ako "v ktorých predajniach sa najvýhodnejšie nakupuje?", "v ktorých sa dá najlepšie orientovať?", "aká je lojalita k jednotlivým obchodným reťazcom?", prípadne "ktoré obchodné reťazce ponúkajú najčerstvejšie výrobky?".
Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že najvýhodnejšie nakupujeme v obchodnom reťazci Kaufland. Takto sa vyjadrila takmer tretina (36 %) obyvateľov Slovenska. Podľa štvrtiny opýtaných sa vo všeobecnosti oplatí nakupovať aj v Lidli (26 %), prípadne v predajni Tesco (25 %).
Podľa Slovákov dominuje Kaufland (33 %) medzi obchodnými reťazcami aj v predaji najčerstvejších výrobkov. Čerstvé potraviny sa dajú zohnať podľa tretiny opýtaných v sieti obchodov Lidl (30 %), štvrtiny v Tescu (24 %) a podľa pätiny v Coop Jednota (20 %). 14 % ľudí deklaruje, že čerstvé produkty predávajú aj v Bille.
Aj napriek tomu, že Kaufland je tým obchodným reťazcom, ktorý ponúka najčerstvejšie výrobky a zároveň najvýhodnejší nákup, najlepšie na Slovákov pôsobia predajne Tesco (38 %). Na tretinu opýtaných pôsobia dobre aj predajne obchodného reťazca Kaufland (33 %) a Lidl (30 %).
V Kauflande zvyknú nakupovať viac muži ako ženy.
Lojalitu k obchodným reťazcom má u slovenských spotrebiteľov najvyššiu Lidl (83). Za ním nasleduje Kaufland (80) a prvú trojku uzatvára Tesco (67). V porovnaní s Európou (75) je TRI*M Index lojality vyšší.
Zdroj: TNS Slovakia

