StoryEditor

Prečo Slováci obľubujú nákupné centrá?

19.08.2013, 08:00
Medziročný nárast návštevnosti nákupných centier má svoje opodstatnenie. Podľa čoho si ich vyberáme?

Medziročný nárast návštevnosti nákupných centier má svoje opodstatnenie.

Viac ako 70 % bežnej populácie Slovenska vo veku 15-65 rokov navštevuje nákupné centrá s pravidelnosťou viac ako 1-krát týždenne. Toto percento medziročne narástlo.

 

Zvýšená návštevnosť centier má svoje opodstatnenie. Náš záujem čoraz viac nesúvisí len so samotnými nákupmi. Pre mnohých Slovákov je návšteva nákupného centra spôsobom využitia voľného času v príjemnom prostredí alebo spojenie príjemného s užitočným.

Radi navštevujeme reštaurácie a kaviarne, využívame atrakcie pre deti, chodievame do kina, ale dôležitým faktorom je aj vybavenosť centra potrebnými službami. Nájdeme tu svoju banku, poštu, mobilného operátora, lekáreň, prípadne čistiareň, všetko pod jednou strechou. Oceňujeme príjemné prostredie, klimatizované priestory a neobmedzený prístup na internet.

V obľúbenosti, v rámci krajov, sú na popredných priečkach práve tie nákupné centrá, ktoré majú vybudovanú infraštruktúru, dostatok parkovacích miest, ale aj doplnkové služby na trávenie voľného času, či uspokojovanie potrieb, ktoré nám prináša každodenný život.

Ako zo štúdie LifeStyle 2013 vyplýva, návštevnosť nákupného centra ovplyvňuje najmä prístup k deťom. Volíme tie centrá, v ktorých sa nachádzajú detské kútiky, prípadne iné atrakcie pre deti. Preto v Bratislavskom kraji radi zavítame do nákupného centra AVION.

Na prechádzky a relax volíme promenádu v nákupnom centre  EUROVEA, no z dôvodu organizácii zaujímavých podujatí a akcií zavítame radi do bratislavského AUPARK-u.

Ak si však vyberáme miesto pre obchodné stretnutie v Košiciach, uprednostňujeme z daných možnosti lokálny AUPARK v Košiciach.

Zdroj: TNS Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 17:02