Satisfries. Foto:bk.com
StoryEditor

Burger King má zdravšie hranolčeky: Aké sú reakcie

09.10.2013, 17:00
Nové Satisfries rozdelili verejnosť - samotný produkt aj spôsob, akým ho uviedli na trh.

Burger King uviedol na americký trh nové hranolčeky Satisfries. Tvrdí, že majú o 40 % menej tuku a o 30 % menej kalórií ako tie, ktoré sú jednotkou na trhu. Naráža tým na McDonald's.

Novinka od Burger Kingu absorbuje menej oleja, ale podľa spoločnosti si naďalej udrží rovnakú chuť: Satisfries majú byť chrumkavé zvonku a nadýchané zvnútra.

V "rodnom meste" Burger Kingu Miami už vyšla prvá recenzia. Miami Herald ich prijal negatívne: "Som ochotný uveriť, že Satisfries sú zdravšie ako hranolčeky z McDonaldu, pretože chutia oveľa odpornejšie," zhodnotil recenzent. Podľa neho nová zemiaková hmota, ktorá má zabrániť absorbovať také množstvo oleja, zdá sa, okrem toho bráni aj správnemu vyprážaniu. Zvonku sú pekne hnedé, ale zvnútra kašovité.

Chief executive spoločnosti New England Consulting Group Gary Stibel má však opačný názor: nové hranolčeky sú podľa neho významná zmena pre Burger King. A reťazec tým vraj hovorí, že dokáže robiť to, čo spotrebitelia chcú, a ešte k tomu lepšie pre ich zdravie. Za inteligentný posun a rozumný krok označil nový produkt aj marketingovú stratégiu, ktorá ho sprevádzala. Cituje ho web Nation's Restaurant News.

Burger King pri príležitosti uvedenia nového produktu blafoval a tvrdil, že mení názov na Fries King. Podľa Business Insidera sa táto kampaň od agentúry Mother New York stretla prevažne s negatívnou reakciou verejnosti, ale o reťazci sa aspoň začalo viac hovoriť. Zakladateľ agentúry Protagonist Matti Leshem nazval túto kampaň hlúpou, ale Burger Kingu vraj môže pomôcť v dlhodobom meradle, ak budú nové hranolčeky lepšie chutiť a budú zdravšie než konkurenti. Prečítajte si viac, ako kampaň z marketingového hľadiska rozoberá Business Insider, AdWeek a Time.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. júl 2025 21:27