Hermes komunikátor roka je autorským projektom agentúry Made in Media. „Oblasť komunikácie nás veľmi baví. Vymýšľame nové projekty. Niektoré sami produkujeme a iné vytvárame pre klientov takpovediac na kľúč. Po Univerzite pre moderné Slovensko, za ktorú sme získali 1. miesto v súťaži PROKOP od APR SR v kategórii Vládne a politické PR je Hermes Komunikátor roka ďalším autorským projektom. Pripravujeme aj Hovorcu roka v spolupráci s Asociáciou hovorcov Slovenska. APR SR nás práve za tento projekt (Hovorca roka/Made in Media party) ocenila čestným uznaním za dlhodobý prínos k integrácii komunikačnej a novinárskej obce. Rozmýšľali sme o projekte/súťaži, ktorá by inštitúciám na Slovensku nastavovala reálne zrkadlo v oblasti komunikácie. Dohodli sme sa s Katedrou marketingovej komunikácie FF UK, agentúrou MEDIAN SK a predsedom Asociácie výskumných agentúr na podobe projektu,“ približuje Zuzana Tichá, managing partner Made in Media.
Projekt Hermes komunikátor roka má 2 časti:
-rozhodovanie odbornej poroty (odborná)
-hlasovanie verejnosti (laická)
Odborná porota a verejnosť hodnotia nominované spoločnosti a inštitúcie v kategóriách:
- Bankovníctvo
- Poisťovníctvo
- Telekomunikácie
- Obchodné reťazce
- Verejná správa (špeciálna cena odbornej poroty bez mystery callingu)
Verejnosť môže na www.cenyhermes.sk dať svoj hlas inštitúcii, s ktorou má najlepšie skúsenosti v oblasti komunikácie. Verejnosť má zároveň možnosť nominovať inštitúciu/firmu, ktorej chce dať svoj hlas, ak nie je medzi uverejnenými na cenyhermes.sk.
Postup pri hodnotení – odborná časť:
Prvá fáza: MEDIAN SK, s.r.o. uskutočňuje kvantitatívny prieskum všetkých inštitúcií so sídlom v Slovenskej republike, ktoré možno na základe predmetu podnikania zaradiť do hodnotených kategórií.
Druhá fáza: Študenti Katedry marketingovej komunikácie FF UK v Bratislave uskutočňujú marketingový prieskum formou mystery callingu po odbornom zaškolení a pod profesionálnym dohľadom výskumnej agentúry AKO, s.r.o. a to v inštitúciách, ktoré vyselektovala spoločnosť MEDIAN SK, s.r.o.
Tretia fáza: Odborná porota rozhoduje o víťazoch v jednotlivých hodnotených kategóriách. Pri hodnotení inštitúcií zohľadňuje výsledky inštitúcií v oblastiach: PR, reklama, direct marketing, osobný predaj, podpora predaja, sponzoringový program, firemná filantropia, korporátna identita. Porota je pri hodnotení povinná prihliadať na výsledky mystery callingu uskutočneného študentmi Katedry marketingovej komunikácie FF UK v Bratislave.
Cieľom novej súťaže je motivovať inštitúcie v Slovenskej republike k skvalitňovaniu komunikácie s verejnosťou, štátnymi autoritami, obchodnými partnermi, vlastnými zamestnancami a hlavne klientmi, ako aj ďalšími pre inštitúciu dôležitými cieľovými skupinami; upozorniť odbornú verejnosť na dôležitosť komunikácie pre akvizíciu nových klientov a udržanie existujúcich klientov; rozvíjať komunikačnú a právnu gramotnosť laickej verejnosti, zvyšovať jej komunikačné, etické a právne vedomie; podporovať zdravú a férovú súťaživosť medzi inštitúciami v kategóriách určených štatútom tejto súťaže; odmeniť najlepšie komunikujúce inštitúcie v Slovenskej republike v kategóriách určených štatútom tejto súťaže; určovať benchmark za príslušné hodnotiace obdobie v oblasti komunikácie pre inštitúcie v Slovenskej republike.
Odborným garantom súťaže je Katedra marketingovej komunikácie, Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a predseda SAVA (Slovenskej asociácie výskumných agentúr). Súťaž organizuje agentúra Made in Media, s.r.o. v spolupráci s výskumnými agentúrami MEDIAN SK, s.r.o. a AKO, s.r.o.
Zdroj: rm

