Počas Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji odvysielala verejnoprávna RTVS na Jednotke a Dvojke spolu 2238 reklamných spotov a sponzorských odkazov za 2,5 mil. eur. Pre porovnanie, v roku 2012 počas trvania šampionátu odvysielali dve verejnoprávne stanice reklamu za 2,36 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 5,6 %.
V súvislosti s hokejom bolo odvysielaných 1422 spotov v celkovej hodnote 2,1 mil. eur. Išlo o sponzorské odkazy k zápasom či iným reláciám spojených s hokejom, ako aj reklamné spoty vysielané v breakoch medzi jednotlivými tretinami/počas hracích tretín a pred/po reláciách spojených s hokejom.
Hokej generoval v danom období 86 % príjmov RTVS z televíznej reklamy a sponzoringu.
Podiel reklamných spotov na celkových investíciách do televíznej hokejovej reklamy predstavoval 73 %, na sponzoring pripadlo 27 %.
Podiel reklamy a sponzoringu
Typ spotov | Podiel | Výdavky v € |
Reklamné spoty | 73% | 1 553 700 € |
Sponzoring | 27% | 588 395 € |
SPOLU | 100% | 2 142 095 € |
Viac ako polovicu peňazí (55 %) na reklamné spoty investovali zadávatelia do klasických reklamných breakov vysielaných pred a po jednotlivých tretinách zápasov a hokejových reláciách.
45 % z výdavkov na reklamu pripadlo na spoty v power breakoch vysielaných počas hracej tretiny zápasov.
Výdavky na reklamné spoty
Reklama vysielaná v rámci: | Výdavky v € | Počet spotov |
Reklamných breakov | 851 100 € | 303 |
Power breakov | 702 600 € | 214 |
SPOLU | 1 553 700 € | 517 |
Sponzorské odkazy k samotným zápasom (vysielané pred a po tretine) pritiahli najväčší objem z výdavkov na sponzoring. Naopak, najpočetnejšie boli zastúpené sponzorské odkazy k Štúdiám MS v hokeji.
Výdavky na sponzoring
Typ sponzoringu | Výdavky v € | Počet spotov |
Sponzoring zápasov | 345 840 € | 318 |
Sponzoring Štúdio MS v hokeji | 207 087 € | 451 |
Sponzoring ostatné (Presilovka, Naj zápasy) | 35 468 € | 136 |
SPOLU | 588 395 € | 905 |
Najväčším zadávateľom reklamných spotov počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji bol Orange. Najväčším zadávateľom sponzorských odkazov bola Škoda. Najviac na reklamu a sponzoring celkovo na Jednotke a Dvojke počas hokejového šampionátu minula Škoda.
TOP 10 zadávateľov reklamy a sponzoringu celkom (v €)
| Zadávateľ | Výdavky v € |
1 | Škoda | 445 471 € |
2 | Orange | 299 200 € |
3 | Raiffeisenbank | 215 200 € |
4 | Slovak Telekom | 212 200 € |
5 | Fortuna | 210 500 € |
6 | Prima banka | 209 000 € |
7 | Heineken | 138 600 € |
8 | Niké | 120 120 € |
9 | Poštová banka | 87 120 € |
10 | Budweiser Budvar | 62 100 € |
Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 100 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 240 webových stránok a preberá údaje o reklame od 9 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).
Zdroj: TNS Slovakia