StoryEditor

Počas MS v hokeji 2013 bola na RTVS reklama za 2,5 milióna eur

23.05.2013, 13:17
Počas Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji odvysielala verejnoprávna RTVS na Jednotke a Dvojke spolu 2238 reklamných spotov a sponzorských odkazov za 2,5 mil. eur.

Počas Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji odvysielala verejnoprávna RTVS na Jednotke a Dvojke spolu 2238 reklamných spotov a sponzorských odkazov za 2,5 mil. eur. Pre porovnanie, v roku 2012 počas trvania šampionátu odvysielali dve verejnoprávne stanice reklamu za 2,36 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 5,6 %.

V súvislosti s hokejom bolo odvysielaných 1422 spotov v celkovej hodnote 2,1 mil. eur. Išlo o sponzorské odkazy k zápasom či iným reláciám spojených s hokejom, ako aj reklamné spoty vysielané v breakoch medzi jednotlivými tretinami/počas hracích tretín a pred/po reláciách spojených s hokejom.

Hokej generoval v danom období 86 % príjmov RTVS z televíznej reklamy a sponzoringu.

Podiel reklamných spotov na celkových investíciách do televíznej hokejovej reklamy predstavoval 73 %, na sponzoring pripadlo 27 %.

 

Podiel reklamy a sponzoringu

Typ spotov

Podiel

Výdavky v €

Reklamné spoty

73%

1 553 700 €

Sponzoring

27%

588 395 €

SPOLU

100%

2 142 095 €

 

Viac ako polovicu peňazí (55 %) na reklamné spoty investovali zadávatelia do klasických reklamných breakov vysielaných pred a po jednotlivých tretinách zápasov a hokejových reláciách.

45 % z výdavkov na reklamu pripadlo na spoty v power breakoch vysielaných počas hracej tretiny zápasov.

 

Výdavky na reklamné spoty

Reklama vysielaná v rámci: 

Výdavky v €

Počet spotov

Reklamných breakov

851 100 €

303

Power breakov

702 600 €

214

SPOLU

1 553 700 €

517

 

Sponzorské odkazy k samotným zápasom (vysielané pred a po tretine) pritiahli najväčší objem z výdavkov na sponzoring. Naopak, najpočetnejšie boli zastúpené sponzorské odkazy k Štúdiám MS v hokeji.

 

Výdavky na sponzoring

Typ sponzoringu

Výdavky v €

Počet spotov

Sponzoring zápasov

345 840 €

318

Sponzoring Štúdio MS v hokeji

207 087 €

451

Sponzoring ostatné (Presilovka, Naj zápasy)

35 468 €

136

SPOLU

588 395 €

905

 

 

Najväčším zadávateľom reklamných spotov počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji bol Orange. Najväčším zadávateľom sponzorských odkazov bola Škoda. Najviac na reklamu a sponzoring celkovo na Jednotke a Dvojke počas hokejového šampionátu minula Škoda.

 

TOP 10 zadávateľov reklamy a sponzoringu celkom (v €)

 

Zadávateľ

Výdavky v €

1

Škoda

445 471 €

2

Orange

299 200 €

3

Raiffeisenbank

215 200 €

4

Slovak Telekom

212 200 €

5

Fortuna

210 500 €

6

Prima banka

209 000 €

7

Heineken

138 600 €

8

Niké

120 120 €

9

Poštová banka

87 120 €

10

Budweiser Budvar

62 100 €

 

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 100 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 240 webových stránok a preberá údaje o reklame od 9 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

 

 

Zdroj: TNS Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. jún 2025 16:57