Televízia Joj chystá na jeseň novú reláciu. "Novinkou bude zábavno-súťažný formát Cena je správna, ktorý pripravujeme podľa úspešnej licencie," povedal pre Hospodárske noviny riaditeľ Joj František Borovský.
Licenciu na formát The Price is Right vlastní spoločnosť FremantleMedia. Tá Jojke poskytla napríklad práva na šou Česko Slovensko má talent alebo Farmár hľadá ženu. V oblasti game show v minulosti predala televízii Joj formát Poker Face (Veľký hráč) alebo Markíze Password (Heslo za milión). Jej najväčším slovenským úspechom v tomto žánri je však súťaž Jednotky 5 proti 5, ktorá tiež vzniká podľa formátu Fremantlu Family Feud. Patrí k najsledovanejším reláciám verejnoprávnej stanice: aj včera mala viac divákov ako ktoréhoľvek iné programy Jednotky a v skupine 12+ dosiahla podiel skoro 15 %. Pritom priemer stanice je túto sezónu 9,0 %.
The Price is Right patrí medzi klasické game show formáty. Prvýkrát sa objavil na amerických obrazovkách v roku 1956, aktuálne ho vysiela CBS každý pracovný deň. Podľa FremantleMedia má licenciu na formát aktuálne zakúpenú vyše 30 krajín na svete.
Princíp šou The Price Is Right spočíva v hádaní cien bežne predajných vecí: súťažiaci sa musia čo najpresnejšie trafiť, pričom by nemali povedať privysokú sumu.
http://youtu.be/IRj6L2VOWWg
Zdroj: Ivan Krasko

