Leto bolo pre televízie vydarené. Aj keď chýbali veľké športové eventy ako FIFA World Cup, UEFA European Championships či olympiáda a počasie bolo väčšinou horúce, diváci si našli svoje programy. Tvrdí to Asociácia komerčných televízií Európy (ACT), podľa ktorej letu dominoval šport, politika, kráľovské rodiny a šou.
ACT zosumarizovala divácky najzaujímavejšie televízne okamihy leta, vychádzajúc z dát sledovanosti európskych staníc. Ktoré to boli?
- Taliansko: Medziročný nárast sledovania televízie v lete o 3,5 % napriek absencii veľkých svetových športových podujatí
- 26 miliónov Nemcov pozeralo volebnú debatu Angela Merkel - Peer Steinbrück
- finále Champions League medzi tímami Bayern Munich a Borussia Dortmund videlo celosvetovo 360 miliónov divákov, z toho 23,7 milióna v Nemecku
- takmer 13 miliónov divákov vo Francúzsku sledovalo Tour de France
- vyše 14 miliónov ľudí vo Veľkej Británii sa pozeralo, ako Andy Murray vyhral Wimbledon
- 2 milióny Švédov videlo semifinále ženského Európskeho šampionátu vo futbale
- finále Britain’s Got Talent malo vyše 14-miliónovú sledovanosť vo Veľkej Británii
- na korunováciu kráľa Filipa I. sa pozeralo 6,08 milióna ľudí v Belgicku
- na štyroch britských televíziách sledovalo dianie okolo narodenia princa Georga 11,9 milióna ľudí
- vo Francúzsku bolo mesačne (júl, august), v priemere 6,5 milióna tweetov na televíne témy
Association of Commercial Television in Europe (ACT) združuje 33 televíznych spoločností pôsobiacich v 37 krajinách Európy. Prevádzkujú trojciferný počet kanálov free-to-air či platených.
Zdroj: ik

