Akú hodnotu má Peter Sagan ako značka? Časopis Forbes sa ju pokúsil vyčísliť. "Priemerná hodnota mediálneho priestoru vygenerovaná tímom série WorldTour za minulý rok dosiahla 88,4 milióna dolárov," uvádza v najnovšom čísle. Saganov tím Cannondale sa taktiež uchádza o tento balík a práve slovenský cyklista je najväčším lákadlom pre fanúšikov aj sponzorov.
Ako ďalej informuje Forbes, tímom súťažiacim vlani na Tour de France priniesli televízne prenosy z Tour priemerne 80 % z celosezónnej marketingovej hodnoty pre ich sponzorov. Práve Peter Sagan je najúspešnejším cyklistom tímu Cannondale – je kapitánom a držiteľom zeleného dresu, ktorý z neho robí najlepšieho špurtéra. "Sagan je pre Cannondale všetko. Na predstavovacie tlačové konferencie pred štartom Tour chodí vždy niekoľko pretekárov, na tú z Cannondale prišiel len Sagan," povedal pre Forbes šéfredaktor portálu Cyclingnews.com Stephen Farrand.
Reklamný tvorca Eman Erdélyi považuje Sagana za najlepšie predajného slovenského športovca. "Jeho cena je naozaj vyššia ako u ostatných športovcov. Poznáme ho všetci, má svoju farbu, gestá a pozitívny imidž. Takí by sme chceli byť všetci a také emócie potrebujú aj značky, ktoré za to platia," povedal pre Forbes. Celkovo považuje jeho cenu za dosť vysokú. "Budúci silný nadnárodný partner bude musieť preplatiť doterajších malých a dať dobrú cenu vo svetovom meradle." Pripomína, že ho sponzoruje Citroën, značky oblečenia, e-shopy alebo Birell. Značku Sagan charakterizoval ako "mladú, našu, modernú, vtipnú a úspešnú".
Časopis uvádza, že najlepšie plateným cyklistom bol Lance Armstrong, ktorý v čase najväčšej slávy zarobil za rok 19,2 milióna dolárov a bol 24. najlepšie zarábajúcim športovcom.
Zdroj: Ivan Krasko