Turecká metropola je tento týždeň centrom televízneho biznisu: od utorka dodnes sa koná veľtrh s televíznym obsahom Discop Istanbul.
Na turecký Discop prišlo podľa organizátorov viac ako tisíc nákupcov a vystavuje tam 250 predajcov. Ako zistili Stratégie, svojich zástupcov tam má aj Slovensko. V Istanbule nakupujú zástupcovia skupiny Markíza (šéf akvizícií Peter Chalupa a manažérka Elza Strapková). Ako predajca zase prišiel slovenský Eurokim (Erika Sameková, Nina Vartíková).
Potvrdené sú aj prvé dealy - Chellomedia Central Europe kúpila aj pre územie Slovenska práva na novú sériu animovaného titulu Urečnené Martha (Martha Speaks) a odvysiela ju na stanici Minimax. Informuje Kidscreen.
Najsilnejším artiklom na istanbulskom Discope je však turecká produkcia. Tá podľa šéfa spoločnosti Globus Fairs and Congress Hakana Adiguzela plánuje získať z predaja vysielacích práv v najbližšom desaťročí rovnú miliardu amerických dolárov. Na Discop prišiel aj predajca seriálov ako Tisíc a jedna noc (1001 Night) či Sultán (Magnificent Century) Global Agency, ktorý okrem budovania marketingu cez konferencie či párty priniesol ukázať aj novinky. Jednou z nich je seriál Lovebird (Çalıkuşu) od tvorcov Sultána. Ide o príbeh lásky podľa tureckej knižnej predlohy (pozrite si video na konci správy). Predstavili ho na jeseň v Cannes, medzitým sa predal do Srbska, Bosny a Hercegoviny, Ruska, na Ukrajinu a inde. Turecký Kanal D plánuje tri série, respektíve 270 epizód.
Ďalší distribútor Kanal D podľa WorldScreen na Discope najviac promoval tri tituly: seriál s prvkami thrilleru Secrets, dráma z prostredia stredoškolákov a ich rodín Waiting for the Sun a Love, ktorý údajne prináša luxus, pekné scenérie, konšpirácie a ľúbostné trojuholníky.
- Prečítajte si tiež: Prichádzajú ďalšie turecké seriály
Organizátor Discopov tento rok ohlásil výraznú zmenu: spoločnosť Basic Lead uzavrela dohodu s instanbulskou spoločnosťou Globus Fairs and Congress, ktorá bude spoluvlastníkom veľtrhu Discop Istanbul. Na Discope Africa zase bude obchodne spolupracovať so skupinou juhoafrických investorov. Podľa C21Media si od týchto investícii sľubuje zdvojnásobenie počtu účastníkov na oboch veľtrhoch.
http://vimeo.com/75217210
Zdroj: Ivan Krasko