Programové časopisy Eurotelevízia, TV max, Telemagazín a Tele plus už nemajú vlastné programové oddelenie. Spoločnosť Bauer Media SK ho podľa zistenia Stratégií na prelome rokov z dôvodu racionalizácie celé rozpustila.
Podľa našich zistení dostala výpoveď približne desiatka ľudí - vedúca oddelenia, redaktori a grafik. Presné číslo sa nám nepodarilo zistiť, keďže Bauer už pred pár mesiacmi vymazal programové oddelenie z tiráže. Šéf vydavateľstva Jozef Bajo sa nechcel k veci vyjadrovať.
Programové časopisy slovenskej Bauer Medie boli poslednými na našom trhu, ktoré spracovávali programové plány interne. Jednotliví redaktori boli zodpovední za dané stanice a zaručovali napríklad to, že v deň odchodu do tlače bude v časopise najaktuálnejší program. Interne v minulosti spracovával program aj dnes už zaniknutý časopis Markíza. Ostatné veľké časopisy program kupujú od externých firiem, robí tak napríklad aj konkurenčný TV svet/TV oko vydavateľstva Petit Press či Nový Čas Víkend z Ringier Axel Springer. Na externý systém teraz prešla aj Eurotelevízia a ďalšie tituly Baueru. V prípade Eurotelevízie je to od čísla 3.
Stratégie si v poslednej Eurotelevízii 3/2014 všimli niekoľko jazykových nezrovnalostí v programových stĺpcoch. Časopis takisto asi nezachytí niektoré programové zmeny, ktoré by pravdepodobne pri internom systéme práce ešte dokázal spracovať. Programové dáta po novom preberá z českej firmy, ktorej názov sa nám nepodarilo zistiť. Ako osoba zodpovedná za program je v tiráži uvedená doterajšia redaktorka publicistického oddelenia.
Eurotelevízia prináša program takmer 80 televíznych staníc. Je najpredávanejším programovým týždenníkom na Slovensku (priemer za január až november 2013: 81 728 predaných kusov podľa ABC SR). Konkurenčný TV svet má predaje iba 13 609 kusov. Dvojtýždenník TV max je najúspešnejším titulom Baueru na Slovensku - z každého výtlačku sa priemerne predáva 184 317 kusov. Chvíľka pre teba má predaje po 20 tisíc, Rytmus života približne 45 tisíc a Telemagazín 16 585 kusov.
Zdroj: Ivan Krasko