Prevádzkovateľ televízie Joj musí zaplatiť pokutu 7 tisíc eur. Rozhodla o tom včera Rada pre vysielanie a retransmisiu.
Podľa Rady došlo na TV Joj k porušeniu paragrafov zákona 308/2000 týkajúcich sa reklamy a sponzoringu, a to pri dvoch programoch. Prvým bolo Najlepšie Počasie z 23. novembra 2013: "Po programe odvysielal vysielateľ komunikát označujúci za sponzora programu spoločnosť MedicProgress bez jeho zreteľného oddelenia," uvádza licenčná rada, čím bol porušený § 34 ods. 1. Druhého prehrešku sa Joj mala dopustiť pri filme Čierny blesk: "Program Čierny blesk päťkrát prerušil zaradením reklamy a v časoch 20:00 – 20:59, 21:00 – 21:59 a 22:00 – 22:59 hod odvysielal reklamné bloky v časovom rozsahu dlhšom ako povolených 12 minút." A to je tiež v rozpore so zákonom, konkrétne s dvoma paragrafmi. V paragrafe 36 ods. 2 sa definuje vysielací čas vyhradený reklamným šotom.: akýkoľvek reklamný blok môže mať maximálne dvanásť minút. Paragraf 35 ods. 3 zase hovorí, že v tomto prípade sa povoľuje jedno prerušenie zaradením reklamy alebo telenákupu na každý 30-minútový časový úsek.
Včera padali aj ďalšie pokuty: MAC TV prevádzkujúca Joj má zaplatiť 5 tisíc eur za Veľké Noviny a ďalšiu tisícku za web noviny.sk. Markíza bola upozornená na porušenie zákona v súvislosti s objektívnosťou a nestrannosťou Televíznych novín. Prečítajte si zdôvodnenia v tlačovej správe.
Zdroj: Ivan Krasko