Podľa Hospodárskych novín by v blízkej budúcnosti na Slovensku mali rozšíriť konkurenciu celosvetovo známe mená reštaurácií či obchodov s textilom alebo so športovými potrebami: "Niektoré z nich spájajú príchod na Slovensko s otvorením nových obchodných centier. Aj od rýchlosti ich výstavby teda záleží, kedy si v nich Slováci budú môcť kúpiť tovar, ktorý dosiaľ vozia len zo zahraničia."
Slovensko majú podľa HN vo svojom hľadáčiku známi predajcovia módneho oblečenia a doplnkov. „Z hľadiska strednodobého horizontu vyhodnocujú vstup na slovenský trh značky, ako napríklad americký fashion operátor TK Maxx,“ potvrdzuje vedúci oddelenia prenájmu maloobchodných priestorov CBRE Peter Pohanka.
Zo zvučných značiek si Slovensko vybrali aj ďalšie svetové mená. „Z Poľska k nám prichádza detský koncept SMYK a už čoskoro otvorí svoju prvú prevádzku známa americká značka McGregor,“ pokračuje Peter Pohanka. Dopĺňa aj talianskeho výrobcu obuvi Carla Pazoliniho či Charming Charlie, reťazec ponúkajúci módne doplnky a bižutériu pre ženy.
Predajca cenovo výhodného oblečenia Primark tiež zrýchľuje tempo expanzie, aby posilnil svoju trhovú pozíciu voči konkurentom ako Inditex a H&M. „V súčasnosti prebiehajú rokovania s niektorými slovenskými obchodnými centrami o otvorení ich vlajkovej lode,“ vysvetľuje Pohanka. Je pravdepodobné, že írska sieť nebude expandovať v regiónoch, ale zameria sa na jednu až dve pobočky. „Logické by bolo, aby prvú otvoril v Bratislave, druhá by teoreticky mohla byť v Košiciach,“ dodáva analytik spoločnosti Home Credit Michal Kozub.
Športový predajca Decathlon svoj záujem o slovenský trh oznámil už v roku 2011. „V súčasnosti má táto spoločnosť rozpracované lokality v Bratislave, Banskej Bystrici a Košiciach, ktorých realizácia je naplánovaná na rok 2014,“ uvádza Peter Pohanka. „Doteraz nepadol reálny dátum, kedy by malo prísť k otvoreniu prvého obchodu. A to aj napriek tomu, že sa už o tom hovorí viac ako dva roky. Decathlon zatiaľ pôsobí v Česku, kde má sedem predajní,“ dodáva analytik spoločnosti Home Credit Michal Kozub.
Na Slovensko sa chystajú aj viaceré zahraničné siete reštaurácií a kaviarní. Slovenská franchisingová asociácia ich vo svojom zozname pripravovaných konceptov eviduje hneď niekoľko. O našich zákazníkov majú záujem napríklad rýchle občerstvenia Wendy's a Church's Chicken, kaviarne Gloria Jean's Coffees a Coffee Bean či The Twist & Chips, čerstvé zemiakové lupienky z Maďarska.
Zdroj: HNonline

