Vznikol nový projekt s názvom PR-news - platforma, ktorá umožňuje publikovať tlačové správy v reálnom čase, z jedného miesta prakticky vo všetkých hlavných on-line médiách na Slovensku. Projekt je síce stále v beta verzii, no dnes sa jeho prevádzka prvý krát spúšťa.
Publikovanie správ by malo byť odteraz jednoduchšie. Zadávateľom, PR konzultantom, agentúram či samotným interným PR oddeleniam zabezpečí PR-news okamžité publikovanie informácií kedykoľvek a kdekoľvek. Stačí si zvoliť médiá, na ktorých potrebujeme, aby sa náš obsah zobrazil. Médiá na to určenom mieste obsah zobrazia. Spolu by malo byť na výber 15 slovenských informačných portálov.
PR-news je určený pre PR špecialistov, či už na strane agentúr alebo samotných zadávateľov – firiem. Do 15 minút od zadania je tlačová správa zverejnená v médiách, ktoré si sami vyberiete. Pridávať môžete fotogalérie produktov či videá. Rozhranie umožňuje časovanie uverejnenia PR správ. V prípade chýb môžete upraviť znenie, štylistiku v už uverejnených článkoch bez toho, aby ste museli komunikovať s médiami.
PR-news ponúka možnosti aj pre samotných novinárov. Tí majú po registrácii možnosť mediálneho servisu - sledovania a odoberania najnovších správ z jednotlivých odvetví. Zároveň PR-news umožňuje novinárom sústrediť sa na jednotlivé témy bez pred tým potrebných stretnutí a uľahčiť tak rozhodovací proces pri výbere tém. Samotné médiá tak majú uľahčenú cestu k zadávateľom PR správ, ktorí doteraz nemali možnosť, čas či prostriedky venovať sa plateným PR aktivitám.
Služba je spoplatnená podľa cenníka, výška platby závisí od výberu a namixovania médií. Platby prebiehajú na základe kreditného systému. Médiá majú možnosť zasahovať do obsahu, ktorý sa im zobrazuje na stránke. Aj keď zadávateľ tlačovej správy (PR agentúra, interné oddelenie firmy) si zvolí dané médium, toto médium má možnosť správu odstrániť. Cena sa následne upravuje.
Spolupráca a samotný nápad vyvstal z PR prostredia a jeho potreby čoraz rýchlejšie reagovať na situácie na trhu. Za projektom stojí ETARGET spolu s komunikačnou spoločnosťou irb.sk a hlavnými mediálnymi domami na Slovensku. Po úspešnej testovacej prevádzke na Slovensku plánuje ETARGET projekt spustiť aj v ďalších krajinách Strednej a Východnej Európy.
Zdroj: er.