StoryEditor

Slováci za darčeky minú prevažne 200 eur

12.11.2013, 07:42
Prieskum Hej.sk: 84 % Slovákov očakáva, že ich Vianoce budú tohto roku rovnako bohaté či dokonca bohatšie než v minulom roku.

   

16 % Slovákov plánuje sviatky v skromnejšej podobe než v minulom roku. Vyplýva to z nedávneho prieskumu, ktorý medzi svojimi zákazníkmi urobil v priebehu mesiaca október slovenský nákupný portál HEJ.sk. Najviac ľudí (40 %) pritom plánuje utratiť za vianočné darčeky sumu do 200 eur, 14 % viac než 400 eur. Väčšina respondentov (52 %) pritom bude zaobstarávať darčeky pre 2 – 4 osoby.

Nákupná horúčka vypukne už tradične v polovici novembra, keď svoje vianočné nákupy plánuje viac než polovica ľudí (57 %). 34 % Slovákov sa chystá darčeky nakupovať až v decembri a celých 17 % hodlá s nákupom darčekov počkať až na povianočné výpredaje. V minulom roku síce zákazníci predpokladali podobné načasovanie, nakoniec však najviac nakupovali až v posledný predvianočný týždeň. 55 % respondentov plánuje nakúpiť darčeky výhradne po sieti, 11 % sa na vianočné nákupy vydá do obchodných centier a 44 % nie je v tomto smere nijako vyhranených.

Najväčšia skupina účastníkov prieskumu plánuje nakupovať praktické darčeky, predovšetkým oblečenie, športové vybavenie a kozmetiku (46 %), prípadne elektroniku (31 %). Pätina ľudí (22 %) chce svojich blízkych obdarovať kultúrou či zážitkom a iba 1 % stavia na jedlo a pitie. Zaujímavé je porovnanie s tým, čo by na druhej strane respondenti radi sami našli pod stromčekom. Takmer polovica (49 %) by chcela elektroniku a len viac než štvrtina (27 %) oblečenie, veci na šport a kozmetiku. Pri zvyšných dvoch kategóriách sa nákupné preferencie a priania v zásade prekrývajú. Pri nákupe vianočných darčekov je pre Slovákov najdôležitejšia ich úžitková hodnota a praktickosť (38 %), až potom prekvapenie (28 %) či prianie (27 %) obdarovaného, najmenej cena (7 %).

Najviac ľudí (45 %) chce za vianočné darčeky platiť platobnou kartou, podobný počet (41 %) volí hotovosť. Menej než jedno percento uvažuje o využití nákupu na splátky.

Prieskum sa uskutočnil v priebehu mesiaca október a zúčastnilo sa na ňom 3 900 zákazníkov HEJ.sk, ku ktorých najčastejším prianiam pod stromček patril nový tablet či smartfón.

16 % Slovákov plánuje sviatky v skromnejšej podobe než v minulom roku. Vyplýva to z nedávneho prieskumu, ktorý medzi svojimi zákazníkmi urobil v priebehu mesiaca október slovenský nákupný portál HEJ.sk. Najviac ľudí (40 %) pritom plánuje utratiť za vianočné darčeky sumu do 200 eur, 14 % viac než 400 eur. Väčšina respondentov (52 %) pritom bude zaobstarávať darčeky pre 2 – 4 osoby.

Nákupná horúčka vypukne už tradične v polovici novembra, keď svoje vianočné nákupy plánuje viac než polovica ľudí (57 %). 34 % Slovákov sa chystá darčeky nakupovať až v decembri a celých 17 % hodlá s nákupom darčekov počkať až na povianočné výpredaje. V minulom roku síce zákazníci predpokladali podobné načasovanie, nakoniec však najviac nakupovali až v posledný predvianočný týždeň. 55 % respondentov plánuje nakúpiť darčeky výhradne po sieti, 11 % sa na vianočné nákupy vydá do obchodných centier a 44 % nie je v tomto smere nijako vyhranených.

Najväčšia skupina účastníkov prieskumu plánuje nakupovať praktické darčeky, predovšetkým oblečenie, športové vybavenie a kozmetiku (46 %), prípadne elektroniku (31 %). Pätina ľudí (22 %) chce svojich blízkych obdarovať kultúrou či zážitkom a iba 1 % stavia na jedlo a pitie. Zaujímavé je porovnanie s tým, čo by na druhej strane respondenti radi sami našli pod stromčekom. Takmer polovica (49 %) by chcela elektroniku a len viac než štvrtina (27 %) oblečenie, veci na šport a kozmetiku. Pri zvyšných dvoch kategóriách sa nákupné preferencie a priania v zásade prekrývajú. Pri nákupe vianočných darčekov je pre Slovákov najdôležitejšia ich úžitková hodnota a praktickosť (38 %), až potom prekvapenie (28 %) či prianie (27 %) obdarovaného, najmenej cena (7 %).

Najviac ľudí (45 %) chce za vianočné darčeky platiť platobnou kartou, podobný počet (41 %) volí hotovosť. Menej než jedno percento uvažuje o využití nákupu na splátky.

Prieskum sa uskutočnil v priebehu mesiaca október a zúčastnilo sa na ňom 3 900 zákazníkov HEJ.sk, ku ktorých najčastejším prianiam pod stromček patril nový tablet či smartfón.

  

Zdroj: red

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. júl 2025 12:34