Dnes je deň sv. Patrika a okrem írskeho národa z toho ťaží aj značka piva Guinness. Je medializovaná hneď na niekoľkých frontoch.
Prvou témou sú Guinness cukríky. Potravinársky startup Wondermade dostal írske pivo do cukríkov marshmallow. Guinness Marshmallows nie je novinkou na trhu, no Wondermade ho vždy intenzívne promuje špeciálne na sviatok svätého Patrika, ktorý je dnes. Marketingovo tak využíva pivnú značku a írsky sviatok. Výrobok obsahuje skutočné pivo Guinness a vanilkový extrakt Penzey's. Nejde však o aktivitu Guinnessa - firma iba poskytla licenciu na používanie značky. Cukríky sa predávajú v nezávislej distribúcii cez web wondermade.com, jeden balík obsahujúci 16 kúskov za skoro 8 dolárov.
Guinnessu sa dostalo aj rozsiahlej mediálnej pozornosti vďaka kauze New York. Írsky producent piva Guinness oznámil, že odstupuje od sponzoring New York City's St. Patrick's Day Parade, a zdôvodnil to tým, že z podujatia boli vylúčené homosexuálne skupiny. Tému prebrala aj agentúra Reuters a následne veľké svetové médiá. Reuters dodal, že organizátori newyorskej akcie tak prišli o kľúčového sponzora. Navyše pár dní predtým stratili tiež Heineken.
O ďalšiu medializáciu Guinnessa sa dnes postaral britský princ William - ten sa nechal vyfotiť, ako v anglickom meste Aldershot pije počas osláv St Patrick's Day práve pivo tejto značky. Fotografiu šíria globálne agentúry vrátane Reuters a Getty Images.
Samotný Guinness na deň svätého Patrika tiež posilňuje marketing: pripravil niekoľko mikrokampaní a na sociálnych sieťach komunikuje s hashtagom #jointhecrowd:
Zdroj: Ivan Krasko