StoryEditor

Televízie vlani odvysielali 15 532 hodín reklamy

11.02.2014, 11:16
Podľa monitoringu TNS Slovakia preinvestovali zadávatelia v televíziách v roku 2013 viac ako 709 mil. eur.

Slovenské televízie odvysielali v roku 2013 viac ako 883 tisíc spotov v celkovej dĺžke 5 532 hodín. Ak by si ich mal slovenský divák všetky pozrieť, trvalo by mu to 233 a pol dňa, čo by znamenalo o 16 % viac času ako rok predtým. K tomuto výsledku prispelo aj spustenie nových TV staníc Fooor a WAU v priebehu roka 2013, ktoré samotné odvysielali 462 hodín reklamy. Ak neberieme do úvahy reklamu na novovzniknutých staniciach Fooor a WAU, odvysielali existujúce stanice v porovnaní s predošlým rokom o 300 hodín reklamy viac (nárast 6 %).

 

Podľa monitoringu TNS Slovakia preinvestovali zadávatelia v televíziách v roku 2013 viac ako 709 mil. eur. Objem reklamných výdavkov sa tak medziročne zvýšil o 12 %. Tento údaj vychádza z oficiálnych cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre či bonusy.

 

Priemerná dĺžka spotu bola 23 sekúnd (22 sekúnd v roku 2012). Najčastejšie vysielané boli tradične 30’’ spoty. Ich podiel na celkovom počte odvysielaných spotov zostal medziročne rovnaký (35 %), podobne ako v prípade 25’’ spotov (29 %). Mierny nárast zaznamenali 15’’ spoty (+1,3 %), 10’’ spotov sa odvysielalo o nepatrné 1 % menej.

 

Najviac spotov odvysielali monitorované celoštátne televízne stanice v stredu 27. novembra 2013, spolu 3 663 spotov. V tento deň v prime time vysielala verejnoprávna Jednotka zápas Ligy majstrov Bayer Leverkusen – Manchester United, Markíza ponúkla Modré z neba a JOJka Panelák.

Najviac reklám v jednom bloku – 30 spotov v celkovej dĺžke 12 minút - odvysielala TV JOJ v nedeľu 31. marca 2013 večer o 22:24 hod počas filmu Avatar.

Najviac divákov si pozrelo 20’’ spot Orange odvysielaný na Jednotke 12. mája 2013 o 20:21 hod. počas druhej tretiny zápasu Slovensko – Rusko na MS v ľadovom hokeji.

Najdrahší spot uplynulého roka odvysielala TV JOJ v nedeľu 13. októbra počas show Československo má talent o 21:53 hod. a bol to 45’’ spot na Nissan Note.

 

Najviac peňazí do televíznej reklamy investovali zadávatelia pôsobiaci v tých istých segmentoch trhu ako v roku 2012. Najviac sa investovalo do reklamy bánk a bankových produktov (vrátane stavebných sporiteľní). O priečku nižšie sú služby mobilných operátorov. Na treťom mieste sú lieky, ktoré si oproti roku 2012 vymenili pozíciu s kategóriou automotive. Automotive sa posunul na štvrté miesto a maloobchodné reťazce uzatvárajú TOP 5 kategórií. Podiel TOP 5 kategórií na celkových reklamných výdavkoch v televízii bol 47 %.

 

Poradie staníc podľa odvysielaného reklamného času (údaj je súčtom stopáží odvysielaných reklamných spotov a sponzorských odkazov):

Stanica

Podiel

Joj

26,7 %

Plus

20,3 %

Markíza

17,4 %

Doma

15,4 %

WAU

6,3 %

Ta3

5,4 %

Dajto

5,2 %

Fooor

2,0 %

Jednotka

0,8 %

Dvojka

0,4 %

 

 

Ako vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov, najväčším zadávateľom televíznej reklamy bol rovnako ako v predošlých rokoch Slovak Telekom. Poradie 5 najväčších zadávateľov je rovnaké ako v predchádzajúcom roku. Z rebríčka TOP 10 televíznych zadávateľov vypadol L’Oreal, naopak do prvej desiatky TV zadávateľov sa dostalo Tesco. Prví traja zadávatelia sú nielen najväčšsími zadávateľmi reklamy v TV, ale v nezmenenom poradí aj najväčšími zadávateľmi celkovo vo všetkých médiách.

 

Poradie TOP 10 zadávateľov v televízii

Zadávateľ

Výdavky v mil. €

Slovak Telekom

43,3

Orange

33,6

Henkel

25,7

Unilever

19,2

Telefónica

17,9

Nestlé

16,7

Slovenská sporiteľňa

16,4

Lidl

14,7

Tesco

13,6

Poštová banka

11,9

 

 

 

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje  bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 382 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 33 tematických TV staníc).

Zdroj: Miroslava Klempová

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 13:15