Za použitia 360 stupňovej analýzy sa monitorovali a analyzovali príspevky a diskusie nielen na najväčších sociálnych sieťach, ale web sa skúmal v jeho plnej hĺbke. Podrobnou analýzou prešli taktiež fóra, videá, blogy, e- commerce a weby, kde sa nachádzali zmienky o telekomunikačných firmách, ktoré sa zúčastnili prieskumu.
Štúdia ukázala, že telekomunikačné firmy by sa mali zamerať predovšetkým na monitoring a analýzu príspevkov na sociálnych sieťach. Tie sú totiž najfrekventovanejším miestom a užívatelia tu generujú najviac názorov a skúseností na ich adresu.
„Sledované príspevky boli monitorované aj podľa toho, či ich vytvorili reálni používatelia alebo samotné firmy prípadne média. V priemere väčšinu celkového objemu konverzácií a príspevkov tvorí obsah generovaný užívateľmi, no existujú však nečakane veľké rozdiely medzi podielom príspevkov u jednotlivých operátorov, ktoré nezodpovedajú ich postaveniu na trhu", upresňuje Július Filo,Technology Sector Leader CZ&SK zo spoločnosti GfK Slovakia.
O čom ľudia najviac diskutujú?
Značky operátorov a ich podporné aktivity patria medzi top témy, ktoré ľudia najviac preberajú na webe a podiel ich buzzu tvorí viac ako tretinu zo všetkých diskusií. Ľudia tiež radi zdieľajú svoje skúsenosti so zákazníckym servisom operátorov a zhruba jeden z piatich príspevkov sa týkal práve tejto oblasti.
V priemere tri z piatich príspevkov o telekomunikačných spoločnostiach nie sú pozitívne
U viacerých telekomunikačných spoločností bol zaznamenaný významný podiel negatívnych príspevkov a v priemere 60 percent komentárov nebolo pozitívnych. Negatívny buzz šíria takmer výlučne skutoční užívatelia.
„Hoci význam sociálnych médií rastie, bude pre firmy stále náročnejšia cielená komunikácia značky. Napriek tomu všetkému, bude možné diskusie a konverzácie na internete podporovať a určitým spôsobom aj ich riadiť. Za týmto účelom musia firmy realizovať komplexné analýzy postojov a názorov na ich značky, ktoré sa objavujú na internete. GfK so svojimi novými nástrojmi na analýzu sociálnych médií dokáže klientom pomôcť analyzovať a interpretovať veľké množstvo informácií z najrôznejších platforiem", uzatvára Július Filo.
Zdroj: red