So začiatkom októbra začala česko-slovenská agentúra Sales House s.r.o. opäť monitorovať výskyt akciových cien vybraných položiek vo vzorovom spotrebnom košíku.
Ak porovnáváme Česko vs. Slovensko, je viditeľné, že v priebehu októbra bol výskyt akciových cien vyšší na Slovensku, kde v priemere 17,5 % vybraných položiek na reťazec bolo v akcii. V ČR to bolo 16 %, kde tento priemer navýšili reťazce Tesco a Billa, ktoré mali zhruba štvrtinu sledovaných položiek v akcii.
Na Slovensku všetky jasne prekonal Kaufland s 26 % akciových položiek. Najviac zlacňovanou položkou v ČR boli detské plienky Pampers Premium Care 4 Maxi 66 ks, ktoré boli v akcii v takmer (48 %) všetkých sledovaných reťazcoch. Na Slovensku to bol Hubert sekt De Luxe demi sec 0,75 l, ktorý bol v akcii v takmer 40 % reťazcoch.
Najlepšie sme vzorový nákupný košík v Česku nakúpili v Bille, a to ako v akciových, tak bežných cenách. Na Slovensku to bolo v Bille v akciových a v Kauflande v bežných cenách.
(tabuľky a grafy sú v českom jazyku)
V prvej polovici októbra bol na tom, z hľadiska ponuky akciových cien sledovaných výrobkov v nákupnom košíku, najhoršie v ČR Globus so 6 %. To sa odrazilo vo fakte, že oproti predchádzajúcím sledovaným obdobiam, tu bol v prvej polovici októbra urobený aj najdrahší nákup, a to rádovo za niekoľko stoviek korún. Na Slovensku bol najdrahší košík nakúpený v Hypernove, a to v porovnaní akciových i bežných cien.
Zdroj: red