StoryEditor

Pokračuje kampaň Kvalita z našich regiónov

24.10.2013, 14:19
Jesenná kampaň je pokračovaním celoročnej komunikácie so spotrebiteľom.

Vzdelávací projekt spoločenskej zodpovednosti zameraný na podporu stability makroekonomiky Slovenska je plný názov projektu Kvalita z našich regiónov, ktorý označuje produkty /food, nonfood/ a služby vyprodukované na domácom trhu, a zároveň vzdeláva spotrebiteľa. Prostredníctvom kampaní a podpory predaja slovenských produktov, označených ochrannou známkou Kvalita z našich regiónov, sa postupne dostáva k spotrebiteľovi komplexný pohľad na jednotlivé oblasti, ktoré ovplyvňujú výsledky a výkonnosť makroekonomiky.

„Jesenná kampaň k projektu Kvalita z našich regiónov prinesie okrem vzdelávania spotrebiteľa a podpory predaja domácich produktov aj naplnenie ďalšieho cieľa projektu, ktorým je budovanie občianskej spoločnosti. Prostredníctvom mediálnych partnerov upriamime pozornosť aj na význam a účasť občanov vo voľbách do VÚC. Jesenná kampaň je pokračovaním celoročnej komunikácie so spotrebiteľom, v rámci ktorej Každá rodina teraz vie, že aj drobným nákupom slovenských výrobkov, môže rozbehnúť veľké zmeny. Už 1 Euro denne v prospech kúpy slovenských výrobkov od každého z nás môže dať ročne prácu až 100 000 ľuďom na Slovensku. Mediálna kampaň bude prebiehať do 15.11. 2013,“ približuje Bohumila Tauchmannová, autorka projektu.

 

Podiel slovenských výrobkov v nákupnom košíku sa zvýšil o 5%

Spoločnosť GfK Slovakia realizovala v období január až jún 2013 prieskum, ktorého cieľom bolo sledovanie nákupných košíkov spotrebiteľov a krajiny pôvodu nakúpených potravín. Celkový počet položiek zaradených do sledovania bolo 3 508. Slovenský výrobok bol identifikovaný na základe informácií na etikete, dostupných pre kupujúceho. Podiel slovenských výrobkov v nákupných košíkoch podľa počtu kusov sa medziročne zvýšil o 5%. V roku 2012 predstavoval podiel 54%, v tomto roku 59%. Najviac slovenských potravín sa kupuje v kategórii základné potraviny /75%/ a toaletný papier /76%/.

 

Ako sa projekt zapísal u spotrebiteľa?

Kampaň Kvalita z našich regiónov patrí medzi spontánne najznámejšie kampane zamerané na podporu nákupu slovenských výrobkov. Kampaň najmohutnejšie zarezonovala v Trnavskom a Žilinskom kraji, najmenej v Bratislavskom. Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý zrealizovala po ukončení jarnej časti komunikačnej kampane na reprezentatívnej vzorke populácie SR.

Prieskum ďalej preukázal, že slovenský spotrebiteľ si uvedomuje dôležitosť krajiny pôvodu a 35,9% opýtaných sleduje tento ukazovateľ pri väčšine výrobkov, ktoré nakupuje. 27,1% vybranej vzorky slovenskej populácie skúma pôvod krajiny iba pri vybraných druhoch produktov. V prieskume zaznela i otázka ako by mali byť označované slovenské výrobky. Nadpolovičná väčšina respondentov preferuje rovnaké logo pre potravinové i nepotravinové výrobky. S logom Kvalita z našich regiónov je spokojných viac ako 90% respondentov a ak by mali vybrať logo pre jednotné označovanie kvality, považujú respondenti toto logo za najvhodnejšie z ponúknutých označení.

Fakt, že reklama motivuje spotrebiteľov ku kúpe je všeobecne známy a platí. V prieskume spoločnosti GfK Slovakia kládli anketári respondentom otázku, či si myslia, že reklama ku kampani Kvalita z našich regiónov motivuje ľudí ku kúpe slovenských výrobkov. Odpovede respondentov boli jednoznačne za. Až 82,9 % opýtaných sa vyjadrilo kladne.

 

http://youtu.be/WBrAjDoiU7w

Zdroj: red

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. december 2025 11:06