CNN
StoryEditor

Americká CNN má menej divákov ako slovenská Markíza

06.11.2013, 16:16
Spravodajská televízia má problémy. Na trhu s 317 miliónmi obyvateľov dosahuje nižšiu sledovanosť ako napríklad Markíza na malom Slovensku.

Spravodajská televízia CNN má problémy so sledovanosťou. V Amerike sa prepadla na najslabšie čísla od olympiády 2012. Informuje Variety.

Minulý týždeň mala CNN v hlavnom vysielacom čase v USA iba 385-tisícovú sledovanosť (2+) podľa dát agentúry Nielsen za pondelok 28. októbra až piatok 1. novembra. V cieľovej skupine 25-54, dôležitej pre spravodajské stanice, to bolo 95 tisíc.

CNN tak na skoro 317-miliónovom americkom trhu dosahuje nižšiu sledovanosť, ako napríklad Markíza iba na 5,5-miliónovom Slovensku. Pre porovnanie, kým CNN pozeralo od pondelka do piatka v prime-time 385 tisíc divákov, v rovnakom období mala Markíza v prime-time 684 tisíc divákov (skupina 4+, keďže na Slovensku sa nemeria sledovanosť detí do 4 rokov). A v cieľovej skupine 25-54, kde mala CNN 95-tisícovú sledovanosť, to bolo pre Markízu 290 tisíc.

Ide o najhorší výsledok CNN za posledných 15 mesiacov. Horšie na tom bola iba v lete 2012 počas olympijských hier, kedy spadla na 20-ročné dno. Zároveň je to najslabší výsledok pod vedením nového šéfa CNN Worldwide. Jeff Zucker prebral spravodajskú televíziu začiatkom roka.

CNN paradoxne uškodili veľké spravodajské udalosti. V Amerike bolo podľa The Hollywood Reporter silnou témou zdravotníctvo (Affordable Care Act) a v piatok streľba na letisku v Los Angeles. CNN však dopláca na to, že je nestranícka a politicky neutrálna. Diváci dávajú prednosť či už demokraticky naklonenej MSNBC alebo prorepublikánskej Fox News.

Sledovanosť v USA minulý týždeň: prime-time od pondelka do piatka
(zdroj: Nielsen/The Hollywood Reporter)

MiestoStanica2+25-54
1.Fox News Channel2 367 000377 000
2.MSNBC683 000150 000
3.CNN385 00095 000

Podľa Variety na CNN už dlhšie nefunguje prime-timová štruktúra, ktorej tvárami sú Anderson Cooper či Piers Morgan.

Správa o najslabšom výsledku CNN od čias olympiády prichádza po tom, čo sa stanica pochválila nárastmi za august. Vtedy mala v pondelkovom až piatkovom prime-time 468 tisíc divákov v 2+ a z toho 133 tisíc v 25-54. Stále jej to však stačilo iba na tretie miesto medzi spravodajskými kanálmi.

 

zdroj dát: Nielsen, PMT/TNS SK

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
09. december 2025 00:24