Spravodajská televízia CNN má problémy so sledovanosťou. V Amerike sa prepadla na najslabšie čísla od olympiády 2012. Informuje Variety.
Minulý týždeň mala CNN v hlavnom vysielacom čase v USA iba 385-tisícovú sledovanosť (2+) podľa dát agentúry Nielsen za pondelok 28. októbra až piatok 1. novembra. V cieľovej skupine 25-54, dôležitej pre spravodajské stanice, to bolo 95 tisíc.
CNN tak na skoro 317-miliónovom americkom trhu dosahuje nižšiu sledovanosť, ako napríklad Markíza iba na 5,5-miliónovom Slovensku. Pre porovnanie, kým CNN pozeralo od pondelka do piatka v prime-time 385 tisíc divákov, v rovnakom období mala Markíza v prime-time 684 tisíc divákov (skupina 4+, keďže na Slovensku sa nemeria sledovanosť detí do 4 rokov). A v cieľovej skupine 25-54, kde mala CNN 95-tisícovú sledovanosť, to bolo pre Markízu 290 tisíc.
Ide o najhorší výsledok CNN za posledných 15 mesiacov. Horšie na tom bola iba v lete 2012 počas olympijských hier, kedy spadla na 20-ročné dno. Zároveň je to najslabší výsledok pod vedením nového šéfa CNN Worldwide. Jeff Zucker prebral spravodajskú televíziu začiatkom roka.
CNN paradoxne uškodili veľké spravodajské udalosti. V Amerike bolo podľa The Hollywood Reporter silnou témou zdravotníctvo (Affordable Care Act) a v piatok streľba na letisku v Los Angeles. CNN však dopláca na to, že je nestranícka a politicky neutrálna. Diváci dávajú prednosť či už demokraticky naklonenej MSNBC alebo prorepublikánskej Fox News.
Sledovanosť v USA minulý týždeň: prime-time od pondelka do piatka
(zdroj: Nielsen/The Hollywood Reporter)
| Miesto | Stanica | 2+ | 25-54 |
| 1. | Fox News Channel | 2 367 000 | 377 000 |
| 2. | MSNBC | 683 000 | 150 000 |
| 3. | CNN | 385 000 | 95 000 |
Podľa Variety na CNN už dlhšie nefunguje prime-timová štruktúra, ktorej tvárami sú Anderson Cooper či Piers Morgan.
Správa o najslabšom výsledku CNN od čias olympiády prichádza po tom, čo sa stanica pochválila nárastmi za august. Vtedy mala v pondelkovom až piatkovom prime-time 468 tisíc divákov v 2+ a z toho 133 tisíc v 25-54. Stále jej to však stačilo iba na tretie miesto medzi spravodajskými kanálmi.
zdroj dát: Nielsen, PMT/TNS SK
Zdroj: Ivan Krasko

