Slovenskí diváci dali na Vianoce opäť prednosť československej filmovej klasike. Najsledovanejším filmom Vianoc sa stali Tři oříšky pro Popelku.
Markíza odvysielala Tři oříšky pro Popelku na Štedrý večer. Videlo ich 888 tisíc divákov (12+) a viac než 600 tisíc v reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54. V oboch prípadoch to znamená post najsledovanejšieho filmu roku 2013 na slovenských obrazovkách. Do konca roka ho už nemá čo predbehnúť.
Na Jednotke sa darilo výpravnej minisérii Biblia (The Bible). V cieľovej skupine 12+ jej podiely prekračovali 10 % a najúspešnejšia epizóda dokonca 15 % vo "verejnoprávnej" cieľovej skupine 12+. Pre Jednotku, ktorej výkony sa tento rok pohybujú okolo 9 %, je to v ťažkom konkurenčnom prostredí úspech.
Na Joj mala počas troch vianočných dní najväčší úspech okrem spravodajstva štedrovečerná komédie Sám doma (Home Alone). Podľa Mediaboom.sk dosiahla podiel 17 % v komerčnej cieľovej skupine 12-54. O 19. hodine jej predchádzal vianočný Panelák s podielom približne 19 %.
Top 10 najsledovanejších programov cez Vianoce - 24. až 26. decembra 2013 (skupina 12-54)
Miesto | Stanica | Titul | Dátum | Počet divákov | Rating | Share |
1. | Markíza | Tři oříšky pro Popelku | utorok 24. 12. 2013, 20:00 | 611 tisíc | 18,5 % | 39,6 % |
2. | Markíza | Televízne noviny | streda 25. 12. 2013, 19:00 | 501 tisíc | 15,2 % | 39,0 % |
3. | Markíza | Televízne noviny | štvrtok 26. 12. 2013, 19:00 | 480 tisíc | 14,6 % | 39,4 % |
4. | Markíza | Snehulienka (Mirror Mirror) | streda 25. 12. 2013, 20:27 | 469 tisíc | 14,2 % | 31,9 % |
5. | Markíza | Športové noviny | streda 25. 12. 2013, 20:01 | 455 tisíc | 13,8 % | 33,5 % |
6. | Markíza | Počasie | streda 25. 12. 2013, 20:15 | 389 tisíc | 11,8 % | 27,6 % |
7. | Markíza | Perinbaba | utorok 24. 12. 2013, 18:13 | 355 tisíc | 10,8 % | 30,3 % |
8. | Markíza | Princezna se zlatou hvězdou | štvrtok 26. 12. 2013, 17:42 | 349 tisíc | 10,6 % | 31,6 % |
9. | Markíza | Športové noviny | štvrtok 26. 12. 2013, 20:02 | 341 tisíc | 10,4 % | 26,3 % |
10. | Markíza | Pacho, hybský zbojník | streda 25. 12. 2013, 15:36 | 338 tisíc | 10,2 % | 36,1 % |
Z hľadiska celotýždenných podielov pomohli vianočné sviatky predovšetkým verejnoprávnej RTVS. Jednotka sa vo svojej cieľovej skupine 12+ prvýkrát po niekoľkých mesiacoch dostala nad 10 %. Hlavne komerčné kanály znamenali pokles. Z televíznych "dvojok" uspela Doma: rástla, dostala sa pred Plus a bola najsledovanejšou spomedzi menších televízií.
Trhové podiely v 12-54 a medzitýždenný posun (52. týždeň, celodenne)
Markíza | 23,9 % | - 4,1 |
Joj | 15,5 % | - 1,1 |
Doma | 4,9 % | + 0,6 |
Plus | 4,4 % | - 0,5 |
Dajto | 3,4 % | - 0,2 |
Fooor | 1,2 % | - 0,2 |
Wau | 1,0 % | 0 |
Senzi | N/A | N/A |
Trhové podiely v 12+ a medzitýždenný posun (52. týždeň, celodenne)
Jednotka | 10,4 % | + 1,2 |
Dvojka | 3,5 % | + 2,0 |
zdroj dát: PMT/TNS SK
Zdroj: Ivan Krasko