Tři oříšky pro Popelku
StoryEditor

Čo Slováci pozerali v televízii na Vianoce (sledovanosť)

30.12.2013, 11:00
Tři oříšky pro Popelku sa stali najsledovanejším filmom roka. Prehľad sledovanosti za vianočný týždeň.

Slovenskí diváci dali na Vianoce opäť prednosť československej filmovej klasike. Najsledovanejším filmom Vianoc sa stali Tři oříšky pro Popelku.

Markíza odvysielala Tři oříšky pro Popelku na Štedrý večer. Videlo ich 888 tisíc divákov (12+) a viac než 600 tisíc v reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54. V oboch prípadoch to znamená post najsledovanejšieho filmu roku 2013 na slovenských obrazovkách. Do konca roka ho už nemá čo predbehnúť.

Na Jednotke sa darilo výpravnej minisérii Biblia (The Bible). V cieľovej skupine 12+ jej podiely prekračovali 10 % a najúspešnejšia epizóda dokonca 15 % vo "verejnoprávnej" cieľovej skupine 12+. Pre Jednotku, ktorej výkony sa tento rok pohybujú okolo 9 %, je to v ťažkom konkurenčnom prostredí úspech.

Na Joj mala počas troch vianočných dní najväčší úspech okrem spravodajstva štedrovečerná komédie Sám doma (Home Alone). Podľa Mediaboom.sk dosiahla podiel 17 % v komerčnej cieľovej skupine 12-54. O 19. hodine jej predchádzal vianočný Panelák s podielom približne 19 %.

Top 10 najsledovanejších programov cez Vianoce - 24. až 26. decembra 2013 (skupina 12-54)

MiestoStanicaTitulDátumPočet divákovRatingShare
1.MarkízaTři oříšky pro Popelkuutorok 24. 12. 2013, 20:00611 tisíc18,5 %39,6 %
2.MarkízaTelevízne novinystreda 25. 12. 2013, 19:00501 tisíc15,2 %39,0 %
3.MarkízaTelevízne novinyštvrtok 26. 12. 2013, 19:00480 tisíc14,6 %39,4 %
4.MarkízaSnehulienka (Mirror Mirror)streda 25. 12. 2013, 20:27469 tisíc14,2 %31,9 %
5.MarkízaŠportové novinystreda 25. 12. 2013, 20:01455 tisíc13,8 %33,5 %
6.MarkízaPočasiestreda 25. 12. 2013, 20:15389 tisíc11,8 %27,6 %
7.MarkízaPerinbabautorok 24. 12. 2013, 18:13355 tisíc10,8 %30,3 %
8.MarkízaPrincezna se zlatou hvězdouštvrtok 26. 12. 2013, 17:42349 tisíc10,6 %31,6 %
9.MarkízaŠportové novinyštvrtok 26. 12. 2013, 20:02341 tisíc10,4 %26,3 %
10.MarkízaPacho, hybský zbojníkstreda 25. 12. 2013, 15:36338 tisíc10,2 %36,1 %

Z hľadiska celotýždenných podielov pomohli vianočné sviatky predovšetkým verejnoprávnej RTVS. Jednotka sa vo svojej cieľovej skupine 12+ prvýkrát po niekoľkých mesiacoch dostala nad 10 %. Hlavne komerčné kanály znamenali pokles. Z televíznych "dvojok" uspela Doma: rástla, dostala sa pred Plus a bola najsledovanejšou spomedzi menších televízií.

Trhové podiely v 12-54 a medzitýždenný posun (52. týždeň, celodenne)

 Markíza23,9 %- 4,1
 Joj15,5 %- 1,1
 Doma4,9 %+ 0,6
 Plus4,4 %- 0,5
 Dajto3,4 %- 0,2
 Fooor1,2 %- 0,2
 Wau1,0 %0
SenziN/AN/A

Trhové podiely v 12+ a medzitýždenný posun (52. týždeň, celodenne)

 Jednotka10,4 %+ 1,2
 Dvojka3,5 %+ 2,0

 

zdroj dát: PMT/TNS SK

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. jún 2025 20:18