StoryEditor

Rožková bitka: Reťazce pritvrdzujú v boji o zákazníkov

27.02.2014, 11:00
Predávať rožok za dva centy, aj keď len dočasne, je stratové. Ale je to imidžový tovar, vďaka ktorému si ľudia vyberajú obchod.

"Rožková bitka ceny posiela o 25 rokov dozadu", napísal článok denník Pravda. Veľké obchodné reťazce pritvrdzujú v boji o zákazníkov. Po nedávnom zlacnení 40-gramových rožkov z piatich centov na štyri sa môže stať, že ľudia v akcii kúpia rožky aj za dva centy.

Podobnú dočasnú akciu absolvoval nedávno jeden z veľkých reťazcov. Nie je vylúčené, že si novú marketingovú taktiku časom vyskúšajú aj ďalší. Podobne lacno sa predávali rožky naposledy tesne po páde socializmu po roku 1989. Vtedy šlo o trvalú cenu.

Obchodníci, odborníci aj ekonómovia hovoria, že predávať rožok za dva centy, aj keď len dočasne, je stratové. Môže to však byť prostriedok, ako prilákať zákazníka do obchodu. "Rožok vždy bol a aj vždy bude imidžový tovar, vďaka ktorému si ľudia vyberajú obchod. Siete kalkulujú s tým, že keď už niekto príde do ich predajní, tak tam nakúpi aj iné druhy tovarov," zdôvodňuje nízku cenu analytik Terno Ľubomír Drahovský. Podľa viacerých pekárov však náklady na suroviny prevyšujú dva centy.

Zdroj: TASR

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. december 2025 23:24