Podľa rebríčka The Gunn Report for Media bola v roku 2013 najoceňovanejšou mediálnou sieťou OMD - už po ôsmy krát. Na druhom mieste však došlo k zmene (v porovnaní s predcházajúcim rokom) - Starcom MediaVest Group predbehol vlani-strieborný Mindshare, ktorý tento rok skončil tretí.
Mediálnym holdingom roka 2013 sa stalo Group M, za ktorým v rebríčku nasledujú Omnicom Media Group na druhom a Publicis Groupe na treťom mieste.
Podľa Gunn Report-u si čoraz viac zadávateľov uvedomuje dôležitosť mediálnej kreativity a pár z nich v nej udáva trendy. Zadávateľom minulého roka sa stal McDonald, za ktorým sa zaradili Coca Cola a Samsung.
Najviac ocenení získali mediálne agentúry a ich kampane z USA, Veľkej Británie a z Indie.
Hodnotenie mediálnej kreativity Gunn Report (od roku 2004) v sebe spája zoznamy víťazov z najvýznamnejších svetových a národných ocenení na 37 trhoch sveta a vytvára tak zoznam tých najúspešnejších. Podľa portálu Campaign rebríček tento rok zdôrazňuje využívanie digitálnych a sociálnych médií v ocenených kampaniach a poukazuje na päť súčasných trendov: statočnosť, integráciu, rýchlosť komunikácie, univerzálne hodnoty a rastúci význam získaných médií.
Zdroj: Miroslava Klempová

