StoryEditor

Omnicom a Publicis už riešia prvý veľký problém

15.01.2014, 14:29
Microsoft pripravuje veľký tender, ktorý sa dotkne viacerých agentúr.

Microsoft pripravuje veľký tender, ktorý sa dotkne viacerých agentúr.

Americký softvérový gigant Microsoft pripravuje podľa informácií z centrály výberové konanie, v rámci ktorého rozdelí medzi agentúry niekoľko miliárd dolárov, ktoré má pripravené na marketingovú komunikáciu a podporu. Tender by sa mal týkať nielen reklamy, médií a digitálneho marketingu, ale napríklad aj direct marketingu.
 

Doteraz sa o rozpočet tejto soft- a hardvérovej ​​firmy starali agentúry Universal McCann, Crispin Porter + Bogusky, Wunderman, Razorfish alebo Omolet z Los Angeles. Inými slovami zoskupenia agentúr z komunikačných holdingov WPP, Publicis a Interpublic. A práve tu je kameň úrazu. Zlúčením komunikačných skupín Publicis a Omnicom, ktoré schválila minulý týždeň EÚ, vypadáva pravdepodobne z hry jeden z najväčších koncernov, pretože Omnicom sa globálne stará o najväčšieho konkurenta Microsoftu - Apple. Problém je to o to väčší, že v Microsofte panuje zatiaľ názor, že by bolo dobré všetky dopytované služby zadať jednému komunikačnému holdingu. Marketingovými riaditeľmi, ktorí o osude tejto megazákazky rozhodujú, sú Mark Penn a Tami Reller.
 


Do skupiny Microsoft patria nielen značky Windows a Xbox, ale aj Surface, MSN, Bing, Skype a samozrejme balík kancelárskeho softvéru Office.

Zdroj: Daniel Köppl

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. júl 2025 12:01