Microsoft pripravuje veľký tender, ktorý sa dotkne viacerých agentúr.
Americký softvérový gigant Microsoft pripravuje podľa informácií z centrály výberové konanie, v rámci ktorého rozdelí medzi agentúry niekoľko miliárd dolárov, ktoré má pripravené na marketingovú komunikáciu a podporu. Tender by sa mal týkať nielen reklamy, médií a digitálneho marketingu, ale napríklad aj direct marketingu.
Doteraz sa o rozpočet tejto soft- a hardvérovej firmy starali agentúry Universal McCann, Crispin Porter + Bogusky, Wunderman, Razorfish alebo Omolet z Los Angeles. Inými slovami zoskupenia agentúr z komunikačných holdingov WPP, Publicis a Interpublic. A práve tu je kameň úrazu. Zlúčením komunikačných skupín Publicis a Omnicom, ktoré schválila minulý týždeň EÚ, vypadáva pravdepodobne z hry jeden z najväčších koncernov, pretože Omnicom sa globálne stará o najväčšieho konkurenta Microsoftu - Apple. Problém je to o to väčší, že v Microsofte panuje zatiaľ názor, že by bolo dobré všetky dopytované služby zadať jednému komunikačnému holdingu. Marketingovými riaditeľmi, ktorí o osude tejto megazákazky rozhodujú, sú Mark Penn a Tami Reller.
Do skupiny Microsoft patria nielen značky Windows a Xbox, ale aj Surface, MSN, Bing, Skype a samozrejme balík kancelárskeho softvéru Office.
Zdroj: Daniel Köppl