StoryEditor

János Gaál: Na Slovensku nie je trh pre digitálne obrazovky

11.02.2014, 14:30
Chystá najväčšia outdoorová spoločnosť u nás ďalšiu akvizíciu? Aký rok na OOH trhu očakáva šéf BigMedie? Prečítajte si januárový rozhovor.

Generálny riaditeľ BigMedie János Gaál v rozhovore pre januárové Stratégie hovoril okrem iného aj o tom, ako vlani prebehlo zlúčenie Akzent Medie, prečo teraz zrealizovali akvizíciu Handy Medie, ako sa aktuálne hýbu ľady v Asociácii vonkajšej reklamy a tiež aký bude nový rok plný volieb v rámci OOH trhu. Z rozhovoru vyberáme len pár otázok, viac sa dočítate v januárovom vydaní časopisu Stratégie.

 

 

S: Plánuje BigMedia tento rok ďalšie akvizície?

Medzi vianočnými sviatkami sme kúpili slovenskú pobočku spoločnosti HANDY MEDIA. Touto akvizíciou sme rozšírili portfólio našich nosičov o cca 40 000 držiakov v dopravných prostriedkoch. Na týchto nosičoch vieme plánovať zaujímavé kampane na týždennej báze po celom Slovensku za veľmi zaujímavé ceny. Na rok 2014 zatiaľ nemáme plánované žiadne akvizície, ale nikdy nehovor nikdy... Keby prišla nejaká zaujímavá ponuka, ktorá by nám zapadla do portfólia, tak nad tým určite porozmýšľame.

 

S: Chýba vám ešte niečo v portfóliu, čo máte v hľadáčiku pre ďalšie obdobie?

Aby sme realizovali efektívnu a úspešnú kampaň na Slovensku, nám žiadny nosič, podľa mňa, nechýba.

 

S: Ani digitálne obrazovky?

Ja si myslím, že zatiaľ u nás na Slovensku nie je trh pre digitálne obrazovky. Vzhľadom na ich cenu a prevádzkovú náročnosť. Ich návratnosť je dlhá a neistá. Ale, samozrejme, technológia ide vpred rýchlym krokom, takže v blízkej budúcnosti sa možno rentabilita týchto veľkoplošných obrazoviek zmení k lepšiemu.

 

S: Rok 2014 bude bohatý na voľby, viac ako po iné roky. Pre poskytovateľov vonkajšej reklamy by to mohlo mať pozitívny vplyv vďaka očakávaným vyšším investíciám do outdooru. Minulý rok ste však tvrdili, že to, čo priniesli voľby v roku 2012, ste ako trh stratili na iných zadávateľoch, ktorí z obáv pred zaplnenými plochami presunuli svoje rozpočty inam. Ako to teda dopadne tento rok?

V porovnaní s predchádzajúcim rokom očakávame v roku 2014 mierny rast našich tržieb. Čiastočne tento rast ovplyvnia v prvej polovici roka kampane pred prezidentskými voľbami a voľbami do Európskeho parlamentu. Potenciál pre rast vidíme aj v posilnení našich služieb v oblasti transportu, ako aj v oblasti regionálneho obchodu.

Zdroj: Miroslava Klempová

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. máj 2025 12:39