"Keby niekto zvrátil negatívny vývoj predaja novín, získal by Nobelovu cenu za ekonómiu," povedal nový výkonný šéf vydavateľstva Ecopress v rozhovore pre aprílové Stratégie.
Ako bude pod jeho taktovkou prebiehať konsolidácia vydavateľstva, kde vidí rezervy na trhu a aké synergie s materskou Mafrou plánuje, prezradil exkluzívne pre Stratégie nový výkonný riaditeľ vydavateľstva Ecopress – Vladimír Mužík.
Aprílové Stratégie sú práve čerstvo v predaji, z celého rozhovoru ponúkame malú ukážku:
...
S: V Ecopresse fungujú viaceré sekcie – print, digital, eventy... Ak sa na pozriete jednotlivo, čo v nich plánujete zmeniť?
Chcel by som sa pozrieť na ich ekonomiku, nastaviť si napríklad smery jednotlivých titulov a na základe toho potom hľadať aj spomínané nové zdroje príjmu. Materská skupina Mafra má zasa v rámci digitálu veľmi rozvinuté internetové pôsobenie – v Čechách sa dá inšpirovať a hľadať vhodné možnosti.
S: V čom všetkom nastanú plánované synergie s českou materskou skupinou?
Synergie je slovo, ktoré teraz každý s obľubou používa... Ale koniec-koncov áno, je tam príležitosť na to, aby si Ecopress a Mafra mohli pomáhať. Vidím to aj v úseku eventov, kde sa môžu od seba učiť. Napríklad aj veľa konferencií sa dá zorganizovať česko-slovensky. Podobne, ako to robí napríklad Ringier. Aj touto cestou sa dá ísť.
S: Ak sa vrátime k printu – mienite v rámci racionalizácie zrušiť niektoré tituly?
Treba sa najprv pozrieť na ekonomiku jednotlivých titulov a potom sa rozhodneme. A to urobíme veľmi rýchlo.
S: A čo sa týka personálnych zdrojov – nastanú ďalšie zmeny?
Nie, v súčasnom stave už nevidím príliš veľa možností na kroky v tomto smere. Iba ak dospejeme k rozhodnutiu, že niektoré tituly nemajú na trhu šancu uspieť, vtedy logicky ešte racionalizácia nastane.
...
S: Pred vaším príchodom bolo nastavené spustenie vlastného paywallu Ecopressu na apríl. Aký termín máte v plánoch vy?
Ja som sa s tým projektom musel najprv zoznámiť a museli sme si nanovo zopakovať cenotvorbu a marketingové nastavenie celého projektu. To sa nám podarilo a dátum spustenia sme stanovili na 14. mája.
Zdroj: Miroslava Klempová