Počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji (9.5.2014 - 25.5.2014) odvysielala verejnoprávna RTVS na Jednotke a Dvojke spolu 1979 reklamných spotov a sponzorských odkazov v celkovej hodnote 2,77 mil. eur. Pre porovnanie - v roku 2013 počas trvania šampionátu odvysielali dve verejnoprávne stanice reklamu za 2,49 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 11 %.
V súvislosti s hokejom bolo odvysielaných 1117 spotov v celkovej hodnote 2,16 mil. eur (ďalej „hokejová“ reklama a sponzoring). Boli to sponzorské odkazy k zápasom či iným hokejovým reláciám, ako aj reklamné spoty vysielané v breakoch medzi jednotlivými tretinami/počas hracích tretín a pred/po hokejových reláciách. Hokej generoval v období trvania šampionátu 78 % príjmov RTVS z televíznej reklamy a sponzoringu. Podiel reklamných spotov na celkových investíciách do televíznej hokejovej reklamy predstavoval 77 %, 23 % pripadlo na sponzoring.
Podiel „hokejovej“ reklamy a sponzoringu
typ spotov | podiel | výdavky v € |
reklamné spoty | 77% | 1 654 700 € |
sponzoring | 23% | 506 208 € |
SPOLU | 100% | 2 160 908 € |
Medziročne minuli zadávatelia na reklamné spoty počas MS v hokeji o 6,5 % viac. Z rozpočtu určeného na reklamu investovali viac ako polovicu peňazí (52 %) do reklamy vysielanej v power breakoch počas hracích tretín zápasov. Zvyšných 48 % z výdavkov na reklamu pripadlo na spoty vysielané v klasických reklamných breakoch vysielaných pred a po jednotlivých tretinách zápasov a hokejových reláciách. Záujem o reklamu v power breakoch sa oproti minulým rokom zvýšil, čo deklaruje 22 % nárast výdavkov do reklamy v divácky atraktívnejších tretinách zápasov.
Výdavky na „hokejové“ reklamné spoty
Reklama vysielaná v rámci: | výdavky v € | počet spotov |
reklamných breakov | 797 100 € | 196 |
power breakov | 857 600 € | 197 |
SPOLU | 1 654 700 € | 393 |
Výdavky na sponzorské odkazy vo všeobecnosti medziročne poklesli o 14 %. Zvýšil sa objem výdavkov na sponzorské odkazy k Štúdiám MS v hokeji (22 %), poklesol záujem o sponzorské odkazy k zápasom (-46 %).
Výdavky na „hokejový“ sponzoring
typ sponzoringu | výdavky v € | počet spotov |
sponzoring Štúdio MS v hokeji | 252 936 € | 402 |
sponzoring zápasov | 186 300 € | 126 |
sponzoring ostatné (GBS, MS v kocke, Osobnosti hokeja) | 66 972 € | 196 |
SPOLU | 506 208 € | 724 |
Najväčším zadávateľom reklamných spotov počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji bola stávková spoločnosť Niké. Najväčším zadávateľom sponzorských odkazov bola Škoda. Najviac na reklamu a sponzoring celkovo na Jednotke a Dvojke počas hokejového šampionátu minula Škoda.
TOP 10 zadávateľov „hokejovej“ reklamy a sponzoringu celkom (v €)
| Zadávateľ | výdavky v € |
1 | Škoda | 533 924 € |
2 | Niké | 420 880 € |
3 | Fortuna | 249 500 € |
4 | Poštová banka | 230 500 € |
5 | Slovak Telekom | 230 000 € |
6 | Heineken | 130 620 € |
7 | Orange | 97 000 € |
8 | Unilever | 78 400 € |
9 | Budweiser Budvar | 66 800 € |
10 | Slovaktual | 22 272 € |
Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 382 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 33 tematických TV staníc).
Zdroj: TNS Slovakia, Miroslava Klempová

