StoryEditor

Mobilný internet používame čoraz viac, pomáhajú smartfóny

27.10.2014, 09:27
Viac ako polovica ľudí siahne po mobile aj pri zaháňaní nudy.

Na Slovensku rastie počet ľudí, ktorí sú zvyknutí pracovať s internetom na dennej báze. Najčastejšie sa do internetu pripájajú prostredníctvom svojho laptopu, rastie však počet používateľov, ktorí na pripojenie využívajú mobilné zariadenia ako smartfón, či tablet. Štatistiky z prostredia zákazníkov všetkých  operátorov prináša O2 v pravidelnej správe O2 Analytics, ktorá vyplýva z U&A Study, ktorú pre O2 spracovala spoločnosť Ipsos.

 

Základné zistenia:

-                     Viackrát v týždni využíva internet už 87 % ľudí so smartfónom

-                     Viac ako polovica ľudí surfuje na mobile (v roku 2011 len 13 %)

-                     V mobiloch dominuje vyhľadávanie, e-mail a sociálne siete

-                     S tabletom surfuje 23% používateľov  (2011 iba 1%)

 

Rastie význam smartfónov a tabletov

Na Slovensku rastie počet ľudí, ktorí využívajú internet viackrát v týždni. Kým v roku 2011 to bolo približne 69 % ľudí, ktorí vlastnia mobilný telefón, v roku 2014 to je už 87%. Hoci je najpreferovanejším zariadením k pripojeniu na internet stále laptop, ktorý v súčasnosti využíva až 73 % užívateľov (v roku 2011 to bolo len 40 %), dynamicky rastie najmä využitie smartfónov a tabletov. Kým ešte v roku 2011 sa k internetu pripájalo pomocou mobilu len 13 %, dnes je to až 51 % používateľov. S tabletom pred tromi rokmi surfovalo len 1 %, dnes však už 23 % používateľov. Opačný trend je pri stolných počítačoch. Kým dnes sa do pevného internetu pripája 60 % používateľov, ešte pred tromi rokmi ich využívalo až 72 %.

Google, E-mail, Facebook...

Až v  troch štvrtinách prípadov využívajú zákazníci vo svojom mobile internet na vyhľadávanie(74%), e-mail (74%) a sociálne siete (73%).Takmer polovica užívateľov internetu v mobile (47 %) využíva aj službu počasia. Používatelia si tiež radi prezrú spravodajské portály (43 %) a mapy či navigáciu (42 %).

 

Po mobile siahame aj z nudy

V tejto skupine zákazníkov je najčastejším dôvodom po siahnutí po mobile vyhľadávanie informácií (81%). Vyše polovica používateľov ho však využije aj v prípade potreby kontaktu s blízkymi (57%), potreby naliehavých riešení (55%). Výnimkou práce s mobilom nie je ani zaháňanie nudy. Mobil je tak zdrojom zábavy až v 54 % prípadov.

 

 

Zdroj: red

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. jún 2025 22:28