Dr. Ema
StoryEditor

Joj o Dr. Eme: Testujeme úplne nový typ seriálov. Bude ich viac

03.10.2014, 16:30
Televízia Joj vysiela nový slovenský seriál Dr. Ema. Prečo je pre ňu dôležitý a aké má plány s vlastnou tvorbou?

Čo hovorí televízia Joj na svoj nový seriál Dr. Ema, ktorý patrí v 12-54 k výkonnostne slabším novinkám jesene?

Z hľadiska programingu zvolila taktiku výraznejšie s ním už nehýbať. Urobila jednu zmenu, keď ho pred dvoma týždňami posunula zo štvrtka okolo 21:40 (po Paneláku) na neskorší čas o 22:40. V tomto okne si ho ponechá - ani podľa najnovších programových plánov, ani podľa informácií z televízie to nechce meniť.

Joj tak robí i keď Dr. Ema v reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54 nedosahuje staničné priemery. Včerajší výsledok v 12-54 nám neposkytla. Seriál štartoval v septembri, vtedy ešte v skoršom čase po Paneláku s podielom 11,2 %. Po presune si share nevylepšil. Stanica Joj mala minulý týždeň priemer 15,7 %.

Pre Joj je však Dr. Ema dôležitá z hľadiska testovania nového typu obsahu, akého chce mať v budúcnosti viac. Ako tvrdí pre Stratégie, kvalitného. Práve Dr. Ema má byť prvým pokusným programom, ktorý nepôjde v rámci cieľovky 12-54 po rovnakom divákovi ako doterajšie slovenské seriály. Výsledky a skúsenosti s Dr. Emou využije pri developmente ďalších programov vlastnej tvorby. Nové seriály chce Joj viac nastaviť na špecifické cieľové skupiny - síce stále 12-54, ale spĺňajúce nielen kvantitatívne, ale aj kvalitatívne kritériá.

Maximá seriálu v úzkych cieľových skupinách:

  • v slote o 21:40: 6,9 % rating a 20,7 % share s prvou časťou v Bratislave 12-54. Druhá časť v tej istej cieľovke 7,4/24,5 %. Vo veľkomestách nad 100 tisíc obyvateľov 6,7/18,1 % a ratingom 6,7 %
  • v neskorškom čase o 22:40: 4,1/17,5 % v Bratislave 12-54, 3,9/23,5 v banskobystrickom regióne a 4,2/20,2 % u žien 25-34. Včerajšia časť 2,3/21,3 % v Košiciach 12-54

"Ľuďom najviac prekáža reklama, neskoré začiatky hlavného programu a vulgárnosť. Na základe toho sa teraz snažíme správať a nastavovať našu štruktúru. S reklamou asi nič neurobíme, to by sme šli sami proti sebe. Chceme diváka edukovať a dať mu kvalitnejšiu tvorbu. Myslíme si, že by sme už nemali ísť cestou relácií, ktoré sú postavené na negatívnej emócii či na psychologickom ovplyvňovaní účastníkov reality show. Preto sme začali developovať seriály, ako je Dr. Ema," povedal v rozhovore pre Stratégie obchodný riaditeľ Joj Group Martin Heržo. Na otázku, či to znamená, že Joj musí počkať, kým sa divák presýti Farmou, povedal: "Myslím si, že divák už je veľmi blízko k presýteniu."

Kompletný rozhovor s Martinom Heržom nájdete najnovších Stratégiách 9/2014, ktoré sú práve v predaji.

 

O čom je Dr. Ema: Námet, obsah, herci, upútavky

 

zdroj dát: PMT/TNS SK

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. november 2024 08:43