Hudobný priemysel čaká iba pomalý, slabý rast. Uvádza to prognóza PricewaterhouseCoopers, ktoré priniesol časopis The Hollywood Reporter.
Tržby z hudobného priemyslu, ktoré zahŕňajú predaj hudobných nosičov, digitálnej hudby aj príjmy zo živých vystúpení, budú rásť 1,2-percentným ročným tempom a v roku 2018 prekonajú 50 miliárd dolárov.
Dobrá budúcnosť však čaká rádio. V tomto segmente celkové tržby porastú rýchlejšie, v roku 2018 dokonca rádio prekoná hudobný priemysel a zdolá métu 50 miliárd dolárov. Podľa analýzy napriek konkurencii zo strán streamovacích služieb ako Pandora či Spotify.
Prečítajte si ďalšie prognózy entertainment & media biznisu:
Klasické CD nosiče sa predávajú čoraz slabšie, vydávať hodinové albumy s desiatimi piesňami je vraj zbytočné, v Amerike klesajú tržby a v kurze je India alebo Čína... Stratégie pripravili prehľad najdôležitejších ukazovateľov. Poztrite si ich v správe 5 vecí, ktoré menia hudobný priemysel.
Prognóza tržieb z hudobného priemyslu
Prognóza tržieb z rádia
(všetky dáta zdroj: PricewaterhouseCoopers/The Hollywood Reporter)
Zdroj: Ivan Krasko