Búrlivé víno
StoryEditor

Markíza mala v seriáli Búrlivé víno skrytú reklamu

05.11.2014, 08:26
Rada pre vysielanie a retransmisiu pokutovala televíziu Markíza za skrytú reklamu na automobil.

Pokutu vo výške 4 000 eur uložila vysielateľovi TV Markíza Rada pre vysielanie a retransmisiu na včerajšom zasadnutí. Dôvodom bola skrytá reklama v seriáli Búrlivé víno.

O výsledkoch rokovania informoval riaditeľ kancelárie rady Ľuboš Kukliš. Markízu – Slovakia členovia rady potrestali za diel rodinného seriálu odvysielaný 18. marca tohto roku.

Skonštatovali, že došlo k priamej podpore predaja a nákupu automobilu Honda Civic Tourer, čo bol produkt sponzora programu. Televízia tiež komunikát označujúci sponzora odvysielala pred a po programe bez zreteľného oddelenia, vysvetlil riaditeľ kancelárie rady Ľuboš Kukliš.

Bez pokuty sa obišla verejnoprávna RTVS, ktorú však rada upozornila na porušenie zákona. K tomu podľa jej členov došlo odvysielaním príspevkov týkajúcich sa situácie na Ukrajine v Správach RTVS. Porušené bolo pritom ustanovenie zákona hovoriace o objektívnosti a nestrannosti spravodajských programov a oddeľovaní komentárov od informácií spravodajského charakteru.

RVR dnes tiež udelila licenciu Skupine Joj na celoplošné digitálne vysielanie detského kanálu v slovenskom jazyku RiK. V tomto prípade ide o nemeckú licenciu stanice RiC TV venovanej detskému divákovi. Prečítajte si o RiK viac.

Zdroj: TASR

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. júl 2025 10:34