Televízia Joj má za sebou už vyše dva mesiace vysielania Dobrého rána. Tento týždeň zaznamenalo doposiaľ najslabšie vydanie z hľadiska sharu v 12-54.
Čo sa týka dlhodobého výkonu, ranná relácia TV Joj sa pohybuje okolo dvojciferných podielov.
Podľa Mediaboom hneď v prvom mesiaci kolísala okolo desiatky-jedenástky s niekoľkými jednocifernými sharmi. Relácia nedosahuje priemery Joj, ktoré sú aktuálne 15 % a v silnej časti jarnej sezóny boli okolo 16-17 %.
Stanica si pochvaľuje výkony Dobrého rána v mestách nad stotisíc obyvateľov (v júli maximum rtg/shr 2,3/26,8 %) - teda v Bratislave (júlové maximum 1,7/32,3 %) a Košiciach (júlově maximum 2,3/38,5 %). V jednej z minulých tlačových správ vyzdvihla aj trnavský región (1,0/33,5 %).
Markíze Dobré ráno nespôsobilo väčší pokles jej rannej relácie. Od začiatku roka do štartu Dobrého rána 5. mája malo Teleráno priemerne 77 tisíc divákov v cieľovej skupine 12-54 (rating 2,4 %, share 41,7 %). Od 5. mája doteraz - už v konkurencii Dobrého rána - pokračuje s približne 74-tisícovou sledovanosťou (rating 2,3 %, share 43,2 %).
Televízia Joj podnikla niekoľko krokov, najviditeľnejším je iné programové nastavenie. Kým v máji štartovalo Dobré ráno o 5:55 a už od 6. hodiny išlo v plnej konkurencii Telerána na Markíze, nedávno dostalo neskorší čas. Celý júl ho Joj vysiela od 6:45 do 8:45. A začala ho aj prerušovať animovanou rozprávkou.
Ako Joj potvrdila, so svojim Dobrým ránom počíta minimálne počas celého roku 2014. Šéf televízie Marcel Grega pripúšťa zmeny: "Je to beh na dlhú trať. Konkurenčná relácia je na obrazovkách už dlhé roky a vždy tam bola jediná. Neočakávame teda, že divák začne prepínať zo dňa na deň. V súčasnosti riešime dramaturgické prvky relácie a zaoberáme sa konštruktívnymi návrhmi, ktoré majú hlavu a pätu," povedal pre Aktuálne.sk.
Stratégie oslovili Joj s doplňujúcimi otázkami, televízia sa rozhodla Dobré ráno nekomentovať.
Čo na to Stratégie: Problémy a výzvy Dobrého rána |
Saturovaný trh: Konkurovať natoľko etablovanému formátu ako Teleráno, ktoré sa vysiela už 18 rokov, nie je krátkodobá záležitosť. Pokiaľ Markíza neurobí zásadné chyby, nemajú jej prečo v najbližších mesiacoch ubúdať diváci Telerána, aj keby bol formát Joj akokoľvek skvelý. Žánrová podobnosť: Na trhu už je ranná relácia magazínového typu - a Markíza ju neustále testovala a dolaďovala. Takýto deficit sa ťažko doženie, najmä ak to Joj skúša s podobným žánrom. Ráno jej fungovali reprízy spravodajstva, možno by mal väčší potenciál na trhu primárne spravodajský a servisný (počasie apod.) formát. Televízia Joj pravdepodobne hľadala priestor, ktorý by jej rozšíril možnosti product placementu (ten je v spravodajstve zakázaný). Dramaturgia: Problematickou je aj dramaturgia relácie, radenie tém a celkovo flow Dobrého rána. Relácia bude potrebovať testovanie a následné moderátorské, formálne aj dramaturgické zmeny. |
Zdroj: Ivan Krasko