Na veľtrhu NATPE Europe, ktorý sa tento týždeň konal v Prahe, predávali prakticky všetky typy televíznych programov. Ale o ktoré z nich majú televízie najväčší záujem? Organizátor veľtrhu to zistil.
Len každý desiaty vysielateľ či nákupca má záujem o telenovely, v rebríčku obsadili skoro posledné miesto. Vysoko však neboli ani iné, klasické žánre, ktoré by sa mohli zdať ako "základná výbava" televízií: komédie chce napríklad iba 14 % z nich - a to sú v nich započítané komediálny seriály aj filmy.
Čo obsadila prvé miesto: jednoznačným lídrom je entertainment žáner - chcú ho dve tretiny spoločností, ktoré na NATPE Europe nakupovali. Sem spadajú šou typu The Voice.
O aké programové žánre mali vysielatelia na NATPE Europe záujem
65 % entertainment
52 % detské programy
45 % dokumenty
37 % animované
29 % cestopisy
19 % dramedy
19 % hraná dráma (sem patria aj hodinové seriály vrátane krimi, thrillerov a i.)
18 % sci-fi/fantasy
16 % lifestyle/urob si sám
14 % hrané komédie
9 % telenovely
8 % reality
A ako to dopadlo z hľadiska programových typov?
94 % seriály
63 % kinofilmy
35 % televízne filmy
31 % balíky
27 % minisérie
17 % formáty
14 % špeciály
Organizátori oslovili všetkých nákupcov, čo na NATPE Europe prišli. Tí mohli vyznačiť aj viac odpovedí.
Zdroj: Ivan Krasko