„Mojim cieľom bolo zhrnúť maximum toho, čo bolo vo svete známe, posúdiť možnosti aplikácií progresívnych postupov v našich slovenských podmienkach, modifikovať ich tak, aby prinášali žiadúci efekt, hlavne zvyšovanie výkonnosti podnikov. Samozrejme, všetko bolo podrobené kritickej analýze a verifikované v I.D.C. Holding, a.s. Opisované postupy a novoformovanú teóriu riadenia som doplnil aj konkrétnymi príkladmi úspešných riešení z viacerých podnikov. Až napokon pri raste obchodných aktivít mojej firmy hlavne s okolitými krajinami vznikla myšlienka vydávať knihu v piatich jazykoch,“ približuje profesor Štefan Kassay.
Prvý zväzok pentalógie Podnikateľské prostredie, analyzuje prostredie prechodu ekonomík. „To bola rozhodujúca časť úvah pre dosiahnutie zmien v prostredí, kde desaťročia sa užívali metódy plánového riadenia,“ približuje Štefan Kassay.
Druhý zväzok – Ekonomika a financie sa zaoberá vplyvom makroekonomiky na život v podniku (mikroekonomiku).
Strategická komunikácia, tretí zväzok pentalógie Podnik a podnikanie, prináša aj konfrontáciu teórie marketingu a možnosti jej adaptácie v našich podmienkach. „Od vysvetľovania a definícií základných pojmov ako marketing, brand, PR, sa pokúšam dostať sa ďalej. Pochopiť súvislosti marketingu, produkovania masových i excelentných, výnimočných produktov a vplyv marketingu na samotnú kvalitu života človeka,“ hovorí Štefan Kassay.
Štvrtý zväzok s titulom Interné procesy, je mimoriadne závažný z hľadiska produkčných systémov a procesov a je aj najrozsiahlejší.
„Učenie a rast, piaty zväzok, je osobitý, do podnikovej ekonomiky vnášam možné modifikácie budúcnosti spoločnosti a podnikov a samozrejme aj možných spôsobov riadenia. Vyslovujem pochybnosti o potrebe ďalšieho rastu podnikov v extenzívnom ponímaní a akcentujem rast predovšetkým pokiaľ ide o učenie a aplikácie produktu bežne nazývaného učenie. Tým produktom sú znalostí užívané, či aplikované v bežnom živote v podnikoch, ktoré by mali mať humánnejšie a človeku uspôsobené podmienky práce a aj samotného vzťahu moderného človeka k podniku a spôsobu jeho života v budúcnosti,“ dodáva Štefan Kassay.