StoryEditor

Hotely našli novú bohatú cieľovku. Ale tie slovenské na ňu zabúdajú

16.07.2015, 10:00
V zahraničí sa hotely bijú o bežcov, lebo patria medzi najlepšiu klientelu. Predbiehajú sa v špeciálnych ponukách a výnimočných službách. Ako je to u nás?

Beh je fenoménom doby. Za behom sa dnes cestuje a najmä zaujímavé destinácie lákajú desaťtisíce bežcov. Takýto príliv turistov do mesta je zaujímavý pre miestne hotely, ktoré ich lákajú na ubytovacie balíčky, špeciálne ponuky stravovania i doplnkových služieb.

Podľa Running USA má takmer 75 % maratónskych bežcov ročný príjem domácnosti viac ako 75 000 dolárov, a podľa siete hotelov CGI je tento príjem dokonca na úrovni 110 000 USD.

Bežci sú atraktívni klienti a za kvalitné služby si dokážu priplatiť. Ako reagujú hotely na prudko rastúci segment bežeckej turistiky?

 

Bežecký hotelový marketing

Najbežnejším a najjednoduchším spôsobom bežeckého hotelového marketingu je zviesť sa popri sláve (sveto)známeho maratónu (alebo polmaratónu), čo sa každoročne koná v danom meste. Samozrejmosťou sú pobytové balíčky, odvoz na štart, ľadový kúpeľ pre ubolené chodidlá po behu, ale hlavne ponuka správneho jedla v správny čas. Bežne rozšíreným (úspešným) nápadom je ponuka bohatej cestovinovej večere, aby sa mohli bežci pred behom nasýtiť sacharidmi, dostatok cereálnych tyčiniek, či banánov.

Zaujímavé ponuky nedávajú iba nezávislé hotely, ale aj známe hotelové siete. Minulú jeseň si napríklad Westin Hotels & Resorts najali bežeckých conciergé, aby mohli poskytovať poradenstvo pre bežcov v každom z hotelov. Zároveň ponúkajú možnosť vyzdvihnutia štartovacieho balíčku a late check out v deň konania behu. Kimpton Hotels & Restaurants prišiel zase s ponukou čerstvého džúsového menu, vrátane šťavy z cvikle na zlepšenie výdrže.

Mnohé zahraničné hotely ako aj siete hotelov berú servis pre bežcov úplne vážne, a častokrát svoju ponuku neobmedzujú iba na obdobie, keď sa beží nejaký lokálny masový beh. V mnohých metropolách nájdete hotely, čo za poplatok ponúknu bežeckého sparing-partnera, ktorý predstaví zaujímavé zákutia a urobí i sprievodcovský výklad. Napríklad Paris Running Tours si vás vyzdvihne na hoteli a potom si s vami za 55- 85 euro zabehajú asi 10 km po nábreží Seiny, alebo k iným lákavým miestam Paríža.

Na bežecký marketing hotely využívajú nielen krásy a pamiatky miest, ale napríklad aj čaro pobrežia, ako to robí National Hotel Rimini s ponukou bežeckých trás od 2 do 25 km, s nachystanými energetickými tyčinkami, svietiacimi náramkami na ruku pre nočné behanie a dostupnosťou wellness aj neskoro večer, po behu.

 

A čo slovenské hotely?

V prípade našich najväčších maratónov - v Bratislave a v Košiciach, kde sa síce účasť cezpoľných a zahraničných bežcov nepočíta na tisíce alebo desaťtisíce (ako  napríklad v Las Vegas, kde na Rock ‚n roll maratón prilieta až 90% z 30 000 bežcov), no napriek tomu by už spolupráca s hotelmi mohla byť celkom zaujímavá. Oslovili sme preto 8 slovenských hotelov, ktoré majú vo svojom názve „Šport“ (z Donovalov, Nových Zámkov, Púchova, Oščadnice, Spišskej Novej Vsi, z Valkova na Domaši, Žiliny a Bardejova). Odpovedali z dvoch hotelov.

 

Pavol Kačic, Hotel Sport Domaša

„Špecifickú ponuku pre športovcov nemáme. Prispôsobujeme sa požiadavkám športovcov, ktorí majú záujem o naše služby. Najčastejšie sú to futbalové kluby. Minulý rok u nás boli cyklisti počas pretekov okolo Slovenska. Mali hlavne konkrétne požiadavky na stravu, veľa cestovín, ryže, ľahké raňajky, veľa tekutín. Keďže ich sprevádzali obytné autá s technikmi potrebovali zabezpečiť pripojenie na vodu a elektrickú sieť.“

 

Marta Straňovská, Športhotel Nové Zámky

Ubytovanie – sme priamo v areáli štadióna, optimálne podmienky na športové sústredenia (vybavenie – posilňovňa, sauna, v okolí hrádza pri rieke – pre bežcov).

Stravovanie – prispôsobujeme jedálny lístok požiadavkám športovcov, počas sústredení, pred pretekmi, pred zápasom, aj individuálne požiadavky.

Stretli sme sa s individuálnymi požiadavkami bežcov na stravovanie (ráno cestoviny, resp. ovsené vločky, pohánková kaša pred pretekmi)

Atletický club, ktorý je majiteľom Športhotela, organizuje bežecké akcie, spolupodieľame sa na organizácii.

 

Viac na túto tému sa dočítate v júlovom vydaní HORECA magazine. 

 

Autor je autorom kuchárskych kníh (Kuchárka v gatiach), odborných článkov o probiotikách, víne a potravinách so zameraním na ich zdravotné účinky.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: Miloš Mikuš

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 15:24