Rod Perth
StoryEditor

Šéf TV veľtrhu: Zvažujeme všetko, ale z regiónu neodídeme

13.07.2015, 13:29
Rozhovor. Šéf NATPE Europe Rod Perth v rozhovore pre Stratégie aj o tom, ako najväčší TV veľtrh strednej a východnej Európy ovpyvnili ruské problémy.

Aké má šance do budúcna veľký televízny veľtrhu v stredoeurópskom regióne? Ako vyšiel druhý ročník v Prahe a kde bude o rok? Stratégie sa porozprávali so šéfom veľtrhu NATPE Europe Rodom Perthom.

Na NATPE Europe opäť prišli aj zástupcovia Markízy, Joj a RTVS. Televíziám sa predstavili nové filmy, seriály a ďalšie akvizície od najväčších svetových distribútorov. Na veľtrhu ukázali svoje novinky CBS Studios International, Telemundo Internacional, Warner Bros. International Television aj NBCUniversal.

Prečítajte si o NATPE Europe:

 

Toto je druhý rok veľtrhu NATPE v Prahe, predtým sa konal v Budapešti. Môžete povedať, čo vám fungovalo a čo nie?

Nepoviem vám, čo nefungovalo. Z Prahy sme šťastní. Lepšia odpoveď je, že sme verní regiónu strednej a východnej Európy, počúvame spätnú väzbu, berieme ju do úvahy a robíme rozhodnutia, ako sa zlepšovať rok čo rok. Ekonomická situácia je ťažká, ruské a ukrajinské problémy bolia.

Aká teda bola spätná väzba, čo vám na NATPE hovorili účastníci?

Zväčša pozitívna. Ale ekonomika bolí každého, to som od nich počul.

Klesá nejako značne počet nákupcov?

Nie, mali sme 250 nákupcov. Pozrite, v tomto regióne je väčšia konkurencia, navyše ekonomická situácia [regiónu] nikdy nebola takáto. Nákupcovia idú na trhy, keď je im to dovolené, keď cítia potrebu. Ale keď nekupujú kvôli ekonomickej situácii, má to vplyv. Robíme všetko, čo môžeme, aby sme investovali späť do tohto regiónu. A ak nás nákupcovia nepodporia, tak to premeškajú oni.

Keď ste pred niekoľkými rokmi preberali veľtrh Discop Budapest, ktorý ste zmenili na NATPE a potom presunuli do Prahy, zrejme ste mali plány a vízie. Napĺňajú sa?

Vyzerá to dokonca lepšie. Investujeme viac, prinášame konferencie, výkonných producentov, nových ľudí na veľtrh a musíme sa učiť, ako povedať náš príbeh efektívnejšie regiónu, pretože hodnota, ktorú prinášame, je unikátna. Nikto iný s nami nesúperí - veľtrhy MIP v Cannes áno, ale ostatné veľtrhy sú regionálne. Ukrajina má vlastné problémy, podujatie v Moskve je viac koferenciou, vznikol nový market v Petrohrade. Viac veľtrhov súperí, nie je to ako pred rokmi.

Zvažujete väčšie zmeny? Ste spokojní napríklad s lokalitou?

Zvažujeme všetko.

Je možné, že prejdete do iného mesta?

Zvažujeme všetko, čo iné mám povedať?

Môžete povedať napríklad, že o rok naisto budete v Prahe.

To vám nepoviem, prečo by som to povedal? Tú odpoveď nemám.

Takže ešte neviete?

Ešte nie. Viem, že budeme v strednej a východnej Európe, ale zvažujeme všetky možnosti. Mali sme dvojročný kontrakt [s hotelom].

Aké sú iné možnosti, čo zvažujete?

To vám nepoviem. Zvažujeme možnosti, sme verní regiónu. Pôjdeme na miesto, ktoré najlepšie sedí komunite televíznych nákupcov a predajcov. Ak je to Praha, budeme späť v Prahe. Ak Budapešť, pôjdeme tam. Ak Varšava alebo Krakov, pozrieme sa na to.

Kedy učiníte rozhodnutie?

Neviem, pracujeme na tom.

Okrem samotného veľtrhu a biznisovej časti máte aj konferencie. Ako vám fungujú?

Výborne, úžasne, úplne zaplnené. Budúci rok ich chceme mať viac.

Prečo si myslíte, že sem nákupcovia chodia?

Je to dôležitý veľtrh, efektívny, kvalitný, načasovanie je dobré. A napriek ekonomike, napriek problémom napríklad v Rusku či na Ukrajine sa vrátia. Pred sebou máme úlohu pritiahnuť späť ešte viac nákupcov a urobiť NATPE Europe ešte relevantnejším. A to urobíme.

 

Viac o veľtrhu a zaujímavých novinkách, ktoré sa na ňom predstavili, si prečítate v júlových Stratégiách. V predaji budú v druhej polovici mesiaca.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. jún 2025 03:32