Cieľom a túžbou každého event planera je, aby účastníci eventu, ktorý realizoval, odchádzali naplnení zážitkami, dojmami, novými skúsenosťami... Každý by sa tešil, ak by si účastník pri odchode hovoril: „To bola perfektná skúsenosť!” Nie je to takto vždy. Tak sa do popredia dostáva otázka, ako možno zabezpečiť ešte väčšiu a väčšiu interakciu publika. Ponúkame pár jednoduchých spôsobov.
1. Vybudujte očakávania
Zvýšenie interaktivity s vašimi hosťami sa začína dávno pred tým, ako na event dorazí jeho prvý účastník. Práve vybudovanie očakávania a dostatočne zaujímavý „teasing” je niečím, čo môže zaručiť interaktivitu s hosťami ešte pred samotným eventom.
2. Komunikujte na sociálnych sieťach
Ako všetci vieme, sociálne médiá sú skvelou platformou na vybudovanie online komunity sústredenej okolo vášho eventu. Okrem iného je to navyše cesta pre tých, ktorí sa nemôžu zúčastniť, ale je vo vašom záujme osloviť ich, odovzdať im posolstvo či aj sprostredkovaný zážitok. Môžete tu navyše ešte pred eventom vytvárať rozličné možnosti komunikácie priamo s hostiteľmi eventu či čety uzavretých skupín hostí.
3. Vytvorte malé skupiny
Asi každý pozná ten pocit, keď sa ocitne na nejakej udalosti medzi cudzími ľuďmi, cíti sa v novej spoločnosti nesvoj, pozná iba málokoho a celkom nevie, ako sa začleniť. Predíďte trápnym situáciám vytvorením menších skupín, v rámci ktorých sa ľudia rýchlo zblížia.
4. Odreagujte svojich hostí
Ak organizujete event, ktorý je náročný na koncentráciu, postarajte sa o to, aby vaši hostia mali aj chvíle zábavy či odreagovania sa. Urobte pre nich akúsi happy hour, ktoré vôbec nemusia spočívať iba v tom, že ich usadíte k stolu s pohárikom v ruke. Môže ísť o rozličné športové aktivity, súťaže, prehliadku mesta či rôzne iné atrakcie.
5. Vytvorte priestor na priateľskú komunikáciu
Často sa stáva, že na eventoch plných hostí, ľudia iba márne hľadajú priestor, v ktorom by sa mohli relatívne nerušene porozprávať. Asi nič nie je horšie, ako snažiť sa viesť dialóg, keď hudba hrá príliš hlasno, keď je málo stolíkov a hostia si nemajú kam položiť tanieriky pre pokojnú večeru... Ideálny je priestor so stolmi, stoličkami, hostitelia by sa aspoň čiastočne mali v tomto priestore zdržiavať, aby bolo možné zastihnúť ich.
6. Vytvorte priestor na otázky a odpovede
Rozličné panelové diskusie či iný priestor na otázky a odpovede sú skvelou príležitosťou na zapojenie hostí. Týka sa to, samozrejme, najmä konferencií a workshopov. Umožniť hosťom pýtať sa je pre nich často cennejšie, ako počúvať spíkrov celé hodiny.
Celý článok si môžete prečítať v júnovom čísle magazínu Stratégie, ktoré je práve v predaji. Dozviete sa v ňom aj 6 inšpirácií, ako kreatívne poďakovať hosťom eventu.
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: rm, BTLka