StoryEditor

Farmaceutické firmy zverejnili marketingové výdavky za rok 2014

16.02.2015, 14:39
Členské spoločnosti Asociácie inovatívneho farmaceutického priemyslu (AIFP) vynaložili minulý rok na marketing viac ako 15,659 milióna eur.

Vyplýva to z údajov, ktoré 26 spoločností odoslalo na Ministerstvo (MZ) SR, tak ako im to ukladá zákon o liekoch a zdravotníckych pomôckach.
Výdavky farmaceutických spoločností klesli približne o 21 percent, pri minuloročnom zverejňovaní dosiahla spoločná suma 25 členov viac ako 20 miliónov eur. Pokles výdavkov bude podľa výkonnej riaditeľky AIFP Kataríny Slezákovej pokračovaťaj naďalej, pretože farmaceutický priemysel svoje výdavky v tomto smere znižuje globálne.

„Je dôležité, aby verejnosť chápala, že výdavky farmaceutického priemyslu na propagáciu, marketing a nepeňažné plnenia pre poskytovateľov zdravotnej starostlivosti sú súčasťou štandardného procesu informovania o nových liekoch a liečebných postupoch, ktorý je nevyhnutný," dodala.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: TASR

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. december 2024 17:24