Ako informovala Nadácia Pontis, ktorá podujatie zastrešuje, Pro bono maratón dnes odštartoval Naše Mesto, najväčšie podujatie firemného dobrovoľníctva v strednej Európe. „Ľudia v neziskovkách sa venujú predovšetkým klientom a projektom v teréne. Často si nemôžu dovoliť zaplatiť odborníkov. Pro bono maratón im preto ponúka práve takúto možnosť,“ vysvetľuje Monika Brošková z Nadácie Pontis, ktorá maratón zastrešuje.
Zapojené agentúry a firmy si zostavili svoje pro bono tímy a opustili svoje pracovné priestory, aby pomohli neziskovkám pri marketingových kampaniach, tvorbe komunikačných stratégií alebo v poradenstve. „Spoločne venujú služby v hodnote desiatok tisíc eur, aby pomohli verejnoprospešným projektom. Do Pro bono maratónu sme vybrali neziskové organizácie, ktoré sa venujú využívaniu verejných priestorov, vzdelávaniu mladých a pomoci ľuďom z marginalizovaných skupín,“ dodáva M. Brošková. Podobné pro bono maratóny sú známe v Nemecku, Francúzsku, Amerike i Japonsku.
Komu pomôže Pro Bono Maratón?
KOMUNIKÁCIA A MARKETING
TRIAD Advertising pripravuje pre Vnútroblok návrh kampane, aby sa susedia viac angažovali vo svojej komunite.
PRime time pomáha organizácii Odyseus, ktorá pracuje s ľuďmi v sexbiznise a užívateľmi drog. Spoločne tvoria posolstvo organizácie a komunikačnú stratégiu.
THIS IS LOCCO pripravuje pre Slovenskú debatnú asociáciu komunikačný koncept pre podporu kritického myslenia stredoškolákov.
SCR Interactive pripravuje pre Mládež ulice vizuálnu identitu a dizajn manuál, ktorý organizácii doteraz chýbal.
Creative Department sa venuje komunikačnej kampani pre Nexteriu, ktorá podporuje vzdelávanie mladej generácie.
Neopublic Porter Novelli pre organizáciu Pedál navrhuje komunikačnú stratégiu na podporu cykloturistiky.
ID Space Team, ktorý je známy organizovaním multižánrového festivalu Rozbaľ to, Bratislava! spolupracuje s VISIBILITY na komunikačnej kampani pre festival.
Adbee Digital pripravuje pre Nadáciu Pontis návrh kampane 24-hodinovka pre darcovský portál DobraKrajina.sk.
PRÁVO
Advokáti z bnt attorneys-at-law a z Allen & Overy pripravia pre Cyklokoalíciu právnu stratégiu na podporu cyklodopravy a bezpečného pohybu chodcov v Bratislave.
Advokátske kancelárie bnt attorneys-at-law, Hillbridges, Kinstellar a advokátka JUDr. Tijana Ćećezová spolu s exekútorom Pavlom Holíkom organizujú pre neziskovky právne tréningy v oblastiach ochrany osobných údajov, strategického právneho myslenia, práva duševného vlastníctva a exekučného práva. Tréningy vychádzajú z často opakujúcich sa potrieb a otázok neziskových organizácii, s akými sa obracajú na advokátov v programe. Spolu sa pro bono právnych tréningov zúčastní 24 neziskoviek z Bratislavy, Žiliny a Prešova, z toho viac ako polovica pracuje so sociálne marginalizovanými klientami a komunitami.
STRATÉGIA
Accenture pomáha Aliancii Stará Tržnica vytvoriť biznis model pre udržateľné potravinové trhy v centre. Víkendové trhy v Starej tržnici sú alternatívou voči komplexom nákupných centier a vytvárajú priestor pre miestnych farmárov a malovýrobcov potravín.
Zdroj: red