StoryEditor

Inšpirácia: Takto sa robí svetový dizajn

22.07.2015, 09:55
Od mlieka až po svadobné blahoželanie. Pozrite si ukážky najnovšieho dizajnu rôznych produktov.

Vybrali sme ukážky najlepšieho packagingového dizajnu a dizajnu rôznych produktov. Niektoré bodovali tento rok i v Cannes. Nechajte sa inšpirovať. 

 

 

 

 

 

Nezvyčajné balenie mliečnych výrobkov

Cheburashkini Brothers je komunita ľudí, ktorí sa rozhodli preraziť na ruskom trhu s mliečnymi výrobkami. Zaujať chcú hlavne odlišnosťou. Na rozdiel od ostatných značiek, ktoré sú založené na zobrazovaní typických obrazcov, ako sú kravy či tečúce mlieko, sa táto rodinná farma rozhodla ísť inou cestou. Dizajn svojich produktov založili na typografii, kde základ obalu tvoria iniciály názvov mliečnych produktov. Zaujímavosťou je aj typ písma, ktorý použili - cyrilické prevedenie fontu Euclid. Rovnako sa inšpirovali slovanskými symbolmi pre zobrazenie semienka, trávy, zeme a iných obrazov typických pre farmárstvo. Tu je výsledok:

zdroj: behance

 

Najčerstvejší čerstvý džús na svete

Málokto z nás vie, že v Európe sa denne predá 225 miliónov litrov pomarančového džúsu. Značky sa predbiehajú v čerstvosti, ale na trh prišla novinka, ktorá všetky bez váhania prekonala. Sieť francúzskych obchodov Intermarché vytvorila špeciálny obal, ktorý vám zabezpečí čerstvosť džúsu, ktorý práve kupujete. Pýtate sa ako? Na obale je namiesto mena džúsu uvedený presný čas, kedy bol pomaranč odšťavený a naplnený do fliaš. Táto myšlienka bola natoľko úspešná, že predaj džúsu sa za prvé tri dni kampane znásobil o 4600 % (!) na jeden obchod. Rovnako sa zvýšil aj počet návštev tejto siete obchodov o 25 %. Celkom úspech na jeden obal, čo poviete? 

zdroj: cargocollective.com

 

Klikanie žmurknutím. Pre dobrú vec

Choroba ALS, ktorá postihuje svalstvo, je dôverne známa hlavne vďaka Ice Bucket Challenge. Aby sa mohol v tejto oblasti robiť výskum, je na to potrebných mnoho peňazí. S týmto účelom vytvorili ALS League Belgium webovú stránku http://www.eyeclickdonation.org/, prostredníctvom ktorej chcú ľudí presvedčiť, aby prispeli na dobrú vec, a to naozaj prekvapivo. Po kliknutí na stránku si môžete sami na sebe skúsiť, aké je to trpieť týmto syndrómom a nemôcť hýbať rukami či nohami. Na stránke sa pohybujete len prostredníctvom pohybov hlavy a klikáte žmurknutím. Dizajn stránky dostal i leva. 

zdroj: Cannes Lions

 

The Weddinglope

Na nemeckých svadbách je zvykom pri blahoželaní novomanželom rozbíjať porcelán. Vraj to má odohnať zlých duchov a dopriať manželom šťastie v spoločnom živote. Pre tento účel vytvoril Rosenthal, najväčší výrobca riadu na svete, špeciálnu obálku Weddinglope - porcelánovú obálku s prekvapením vo vnútri. Toto prekvapenie je v podobe voucheru na nákup riadu v sieti obchodov Rosenthal. Aby sa novomanželia k prekvapeniu dostali, musia tento krásny darček rozbiť. Nemecké svadby sa však budú musieť zaobísť bez tejto krásne nadizajnovanej obálky, keďže na internete by ste ju len ťažko hľadali. Na spôsob, ako a kde ju zohnať, sme neprišli. 

zdroj: Cannes Lions

Hammerhead

Popularita bicyklovania je na vzostupe. Tento fakt vytvára skvelý priestor pre vývojárov rôznych aplikácií či technológií pre zefektívnenie tejto pre mnohých ľudí obľúbenej aktivity. Sem môžme zaradiť aj navigáciu Hammerhead. Inšpiráciou pre jeho vznik bol systém, ktorí používajú piloti pri pristávaní. Prostredníctvom série svetelných efektov Hammerhead upozorňuje na najbližšiu odbočku, zákrutu a vzdialenosť medzi nimi. Rovnako zahŕňa informácie o počasí, zápchach na cestách či nadchádzajúcich kopcoch. Účelom je zabezpečiť bezpečnejšiu jazdu na bicykli a vytvoriť kvalitnú databázu cyklistických trás. Už viac nemusíte používať mapy vo vašom smartfóne. Stačí ho prostredníctvom jednej aplikácie a bluetooth technológie prepojiť s Hammerhead a môžte bezpečne vyraziť za dobrodružstvom. Túto novinku môžete poznať i z Cannes. 

zdroj: Cannes Lions

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
11. júl 2025 07:44