StoryEditor

Ako sa mení spotrebiteľ v čase?

18.03.2015, 10:01
Podstata správania spotrebiteľa zostane do budúcnosti zachovaná, cestu k produktu však ovplyvnia technológie. Aj toto bude jedna z tém konferencie Living on the Edge.

Za ostatných 20 rokov došlo k dvom významným zmenám. Do našich životov začali prenikať internet aj mobilné telefóny. Na technologický vývoj a zmeny v sociálnych a spoločenských trendoch mali tieto zariadenia obrovský dopad. Kam ale môže tento technologický progres ďalej smerovať? Ako ovplyvní správanie či preferencie spotrebiteľov? Ako sa mení samotný zákazník v čase? Ako sa v tejto súvislosti mení marketing? Na tieto témy prídu na konferenciu Stratégií – Living on the Edge diskutovať:

Andrea Dávidová, Client Partner Senior TNS Slovakia

Marian Timoracký, Managing partner, United Consultants

Daniel Minárik, CEO, retail.bi s.r.o

Budeme viac digitálni a reklama personalizovaná

Podstata správania spotrebiteľa sa zachová. Spotrebitelia budú robiť všetko tak ako doteraz, ale zmenia sa prostriedky, ktoré budú mať k dispozícii. Jedným z hlavných trendov je starnutie populácie, zákazníci budú preto určite starší. V budúcnosti tu bude veľa digitálne gramotných seniorov, ženy budú mať väčší vplyv na rozhodovanie, ľudia budú digitálne zručnejší, budú súčasťou multikultúrnej spoločnosti. Globalizácia bude na ústupe a na význame budú naberať lokálne dopestované a vyrobené produkty. Dôležitá bude polarizácia spoločnosti. Prejavia sa väčšie rozdiely medzi ľuďmi: mladými a starými, žijúcimi na vidieku či v meste. Obzvlášť výrazné budú tieto rozdiely medzi majetnými a nemajetnými ľuďmi. Reklama bude personalizovaná a cielená priamo na spotrebiteľa. Reklama sa takmer vo všetkých médiách cieli už aj dnes, ale len podľa sociodemografických charakteristík a nie podľa správania spotrebiteľa. O to sa dnes snaží len internet. V budúcnosti bude reklama cielená presnejšie už aj v ostatných typoch médií. Aj televízia, outdoor či indoor budú vedieť spotrebiteľa presne identifikovať. Zadávatelia reklamy budú chcieť aj v týchto typoch médií míňať peniaze efektívnejšie, pričom sa nebudú zameriavať na masy, ale budú hľadať a oslovovať konkrétneho spotrebiteľa. Aby si predajcovia udržali zisky, budú sa snažiť dostať k spotrebiteľovi prostredníctvom nových technológií. Veľká časť ľudí bude nakupovať cez internet alebo mobilnou aplikáciou skenovať QR kódy vo virtuálnych obchodoch.

LOTE je jednou z najväčších konferencií, ktorá sa na Slovensku venuje marketingu. Doteraz bola vždy zameraná výlučne na marketing a marketingovú komunikáciu, pričom tento rok Stratégie obohatili konferenciu aj o mediálne témy. Paralelne popri marketingovej časti budú vo vedľajšej sále prebiehať samostatné bloky venované aktuálnym témam, ktoré v  súčasnosti hýbu svetom médií.

Všetkých prívržencov marketingu a médií privítame 26. marca 2015 v bratislavskom hoteli Carlton. Pre viac informácii kliknite prosím sem.

 

 

Čo funguje online a offline? Aká je budúcnosť televízie? Ako si získať zákazníka? Aj o tom budú hovoriť najdôležitejší ľudia v mediálnej a marketingovej brandži na konferencii Living on the Edge vo štvrtok 26. marca. Príďte na Living on the Edge aj vy. Kompletný program a prihlášku nájdete na hnonline.sk.

Zdroj: MAFRA Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. november 2025 01:42